Italia, Franța și Spania domină producția mondială de vin; popularitatea vinului din Asia, în creștere (Coface)
Producția mondială de vin este dominată de Italia, Franța și Spania, cu 48% din total, iar până în anul 2027 cea mai mare cerere va proveni din Asia, arată previziunile publicate, miercuri, de Coface.
'Poziționarea pieței franceze se bazează pe crearea de valoare. Raportul de calitate (relația dintre valoarea exportului și a volumului) este de două ori mai mare și, respectiv, de cinci ori mai mare față de Italia și Spania. Italia are o poziție intermediară, în creștere față de modelul calitativ. Creșterea Italiei în ceea ce privește calitatea este similară cu cea a Franței (240% pentru Italia, comparativ cu 250% pentru Franța, între 2001 și 2014). În toate cele trei țări, suprafețele cultivate sunt în scădere (-12% în Franța,—20% în Italia și—18% în Spania), în conformitate cu tendințele în scădere ale producției. Cu toate acestea, suprafața culturilor din Spania rămâne, în medie, cu 35% mai mare decât cele din țările vecine', se notează în concluzia Coface.
În ceea ce privește consumul de vin la nivel mondial, Franța se clasează pe prima poziție, cu 43,8 litri/an/persoană, conform datelor din 2013.
Pe de altă parte, Coface estimează că, până în 2027, cea mai mare cerere va veni din Asia, datorită evoluției populației din clasa de mijloc, care ar putea crește de trei ori, până în 2022.
În prezent, cei trei producători europeni din top reprezintă două treimi din exportul de vinuri, în ceea ce privește valoarea și volumul.
'Acordurile de liber schimb dintre China, Australia, Chile și Noua Zeelandă oferă avantaje exportatorilor de vin, datorită scutirii de taxe. Acest lucru înseamnă că exportatorii tradiționali trebuie să facă față concurenței de pe poziții scăzute și de pe un nivel mediu al pieței. În plus, ratele de schimb mai mici în Chile și Africa de Sud consolidează competitivitatea în ceea ce privește prețul. Piața din Africa înregistrează un nivel scăzut al consumului de vin, însă are un potențial puternic de creștere, în timp ce potențialul Asiei este chiar mai mare', notează sursa citată.
Grupul Coface, lider mondial în asigurările de credit, oferă companiilor din întreaga lume soluții de protejare împotriva riscului financiar de neplată a clienților proprii, atât pe piața internă, cât și pentru export.
Prezent în mod direct sau indirect în 98 de țări, Grupul asigură peste 40.000 de companii din peste 200 de țări.
AGERPRES