Istoria se repetă? Germania vrea din nou armată! Nu vi se pare cunoscut mesajul?
O declarație făcută sâmbătă de ministrul german al Economiei, Sigmar Gabriel, a trecut aproape neobservată, dezvăluie Ultima Redută.ro . Mai ales că ea vine într-un noian de declarații ale multor bețivani și trepanați europeni, vezi cazul președintelui ceh, care umplu spațiul cu „știri” pe tema Exit. Ea a venit la scurt timp după o nouă declarație oțărâtă a lui Hollande, noul pudel de la curtea germanilor, care cerea din nou grăbirea Brexit-ului. Da, Sigmar Gabriel a recomandat înființarea unei armate comune la nivelul Uniunii, în pofida faptului că Bruxelles-ul, a se citi Marea Britanie și prietenii, s-a opus până în prezent propunerilor referitoare la extinderea politicilor UE în domeniul militar avansate de Germania și Franța!
UPDATE/Germania intenționează să joace un rol de prim rang în materie de apărare
'Gigant economic, dar pitic politic' - timp de decenii această formulă a fost aplicată insistent la adresa Germaniei. În prezent, țara intenționează să o facă uitată, încercând să joace pe viitor un rol crescut în materie de apărare în cadrul NATO, comentează luni AFP.
Această ambiție, care accentuează o tendință latentă în urmă cu 20 de ani, este înscrisă negru pe alb în foaia de parcurs pentru armata germană și politica de securitate națională, agendă ce va fi prezentată miercuri sub forma unei Cărți Albe de către Ministerul Apărării. Ultima asemenea foaie de parcurs datează din 2006.
Pe termen lung, ea are ambiția formării unei 'uniuni de apărare' a țărilor din UE, tentativă prudentă de a readuce în discuție proiectul din 1954 al Comunității Europene pentru Apărare abandonat ca urmare a refuzului Franței, într-un moment când Europa își caută o nouă viziune după șocul Brexitului.
'Germania este percepută din ce în ce mai mult ca un actor central în Europa', subliniază documentul. 'Germania are responsabilitatea de a contribui activ la formarea ordinii mondiale', ea este gata 'să-și asume responsabilitatea și să ia lucrurile în mâini' în fața provocărilor 'în domeniul securitar și umanitar', a adăugat el.
Cartea Albă perfecționează lenta evoluție a unei țări al cărei trecut militarist și nazist a condus la ancorarea în opinia publică a unui foarte puternic pacifism. Abia în 1994 judecătorii supremi germani au autorizat participarea țării la operațiuni multilaterale de menținere a păcii.
Armata germană va cunoaște o mică revoluție cu prima sa majorare a efectivelor de la sfârșitul războiului rece și cu mai multe investiții, în condițiile în care în ultimii ani ea s-a plâns că este subechipată.
Iată cum, încet încet, zvonurile conform cărora Germania și Franța erau cam deranjate de prezența Marii Britanii, aliatul de bază al SUA și NATO, în UE încep să se adeverească. Iar mutările strategice ale SUA din ultimii ani, cu întărirea rolului Poloniei și României în cadrul NATO și în cadrul Parteneriatului Strategic cu SUA, nu fac decât să confirme că americanii se tem de trădare în Europa. Cu atât mai prețioasă în context este informația apărută tot ieri că președintele american Barack Obama a rezistat tentației și presiunilor făcute de generalii americani de a riposta armat în Ucraina. Poate că unii, care jucau dublu, abia așteptau...
Ți se face pielea de găină numai când te gândești la ce ar putea fi în capul liderilor germani și francezi! Mai ales că istoria nu ne face să fim optimiști când vine vorba despre armată în cazul Germaniei. Care, în treacăt fie spus, sub conducerea cancelarului Angela Merkel a renunțat la inacțiunea legiferată a soldaților săi! Germania a început să trimită din nou contingente armate în acțiuni beligerante! Până la Merkel nimeni n-a avut curaj să scoată soldații germani în afara exercițiilor NATO!
E groasă! Și documentul secret „scăpat” din surse americane la televiziunea de stat poloneză, imediat după oficializarea rezultatelor privind Brexit-ul, arată cât de gravă este situația! Și cât de mare este pericolul unui joc autoritar și discriminatoriu al Germaniei și Franței în Europa. Practic, Uniunea Europeană ar deveni un fel de paravan grotesc prin care Germania și Franța ar fi stăpânii celorlalți. Cu acte-n regulă!
Si acum sa vedem ce au inteles stapanii Uniunii, spicuind din recentul document comun franco-german:
„1.“A European Security Compact” (un nou acord european pentru securitate)
In viziunea franco-germana – care isi asuma cu mandrie, in cadrul documentului, si meritele – prima “realizare” pentru “pacea si securitatea mondiala si europeana” ar fi acordul cu Iranul. Care este un dezastru.
Tot in directia “reusitelor”, cei doi se lauda si cu sustinerea “guvernelor emergente” din Lybia – tot un dezastru.
Pe baza acestor mari „reusite”, prin urmare, si recunoscand legatura dintre amenintarile interne si cele externe la adresa securitatii continentului nostru, iata ce propune exceptionala gandire strategica franco-germana pe securitate:
Primul pas: analiza “mediului strategic si intelegerea comuna a intereselor noastre”. Franta si Germania propun ca UE sa “revizuiasca regulat mediul strategic”, si sa supuna aceste revizuiri Consiliului European si pentru Afaceri Externe. Aceste evaluari vor fi efectuate de un “organism independent” (independent de cine?) pe baza informatiilor furnizate de “EU intelligence” (mai precis? la ce servicii de informatii europene ne referim?) si de “situation centre and expertise from outside European institutions” ( mai precis?), “with production of strategic and intelligence analysis approved at European level” ( “aprobate” la nivel european de cine?).
Bon. Odata depasit bla-bla-ul introductiv, concret, iata ce propun stapanii bicefali ai Uniunii:
– Franta si Germania vor promova “Strategia Globala a Uniunii Europene” in materie de politici de securitate.
Eh, de asta imi era si mie teama, vazand ce frumos au reactionat Franta si Germania la “primavara araba”, la criza din Orientul Mijlociu, la dezastrul ISIS, la amenintarea iraniana, si, nu in ultimul rand, la criza ucrainiana – anexarea ilegala a Crimeei de catre Rusia si aruncarea Ucrainei continentale in razboi de guerrilla. Au reactionat imbratisand …. pozitia mortului in papusoi, lasand statele agresoare si teroriste (Rusia, Iran) sa-si faca de cap, apoi tratandu-le ca “partenere si prietene” in asigurarea securitatii globale. Genii!
– Franta si Germania vor promova EU “ca un actor global si independent capabil sa profite de matricea sa unica de expertiza si instrumente, civile si militare, in scopul de a apara si promova interesele cetatenilor sai”. Ha, ha, ha!
Well, de asta imi era si mai frica: de Franta-Germania=UE ca “actor global independent”. Independent de NATO si SUA, sa ne-ntelegem (pentru cei care nu inteleg).
Si daca imi este o frica teribila de “actorul bicefal independent”, este pentru ca sunt perfect de acord cu afirmatia ca “matricea de expertiza” a UE pe problema s-a dovedit a fi “unica”: invazia musulmana si felul in care au abordat problema au dovedit-o cu prisosinta – mai multa imigratie musulmana, granite larg deschise, turcii fara vize, pus la colt cei care nu accepta “cote de refugiati” si doresc inchiderea si securizarea granitelor UE, infierati zdravan ca “nazisti, fascisti, radicali”, si welcome Rusia!
– Franta si Germania vor ca statele membre sa creasca bugetele de aparare in favoarea unei forte comune de aparare proprii, insa “independente”. In regula. Dar nu vreau sa cotizez la forte independente de NATO si SUA, din motive istorice, strategice clasice si contemporane imediate (in parte, mai sus enuntate).
– Franta si Germania vor ca EU sa actioneze ca o forta de “stabilizare” si “reconstructie” in Siria si Iraq … “cand situatia o va permite”. Si cum deocamdata nu permite ….
In continaure, ajungand la pagina 5 a documentului franco-german, trecem la fiori reci:
“ In order to adress the root causes of terrorism, France and Germany will develop a European platform to share experience and best practice in preventing and counteracting radicalisation”.
Pai avand in vedere ca “bunele practici” franco-germane in ce priveste “radacina cauzala a terorismului”, care este islamul, da – islamul care detine un frumos monopol global, de peste 90% din terorismul planetar – mi-e teama ca ce intelege strategul bicefal prin “prevenirea si contracararea radicalizarii” inseamna mai degraba, asa cum au tot probat-o si declarat-o din 2015 incoace, actiuni de combatere a “islamofobiei”, nu a islamismului si jihadismului fundamentate religios, de Coran si Mahomed, care sunt si raman eternele cauze ale terorismului islamic. Adica mi-e teama ca, in bunele practici si traditii deja probate, Franta si Germania doresc actiuni strategice concertate indreptate impotriva celor care spun adevaruri radicale despre islam si cer masuri ca atare – unde radical, sa ne-ntelegem, inseamna esential, fundamental, exact asa cum scrie in dictionar. Adica strategul bicefal pregateste mai degraba actiuni eficiente impotriva propriilor cetateni intregi la minte decat a islamului si jihadului.
2.Mai departe, sa vedem ce a inteles strategul bicefal din politica de imigratie (pagina 5 si urmatoarele):
2.1. Da, avem o mare problema cu imigratia, insa “nu va exista niciun raspuns unilateral national la aceasta provocare”. Oups!
2.2. FRONTEX va fi prima forta multinationala de control al frontierelor si coastelor. Aceasta – protejarea frontierelor externe ale Uniunii – nu va mai fi “sarcina exclusiva a unor natiuni, ci o responsabilitate comuna”. Mai multe cheltuieli “comune”, desigur, in loc sa folosim optim si de comun acord ce avem.
2.3. Mai facem inca un organism, ESTA – pentru cetatenii non-UE care sunt scutiti de viza pentru a intra si circula in spatiul uniunii. Ghici pe cine au in vedere nemtii? Sa fie cetatenii turci exportati de Erdogan? Musulmani? Neeee…
Bref, don’t worry, be happy! Veti plati taxe mai mari pentru birocratie mai multa in care se vor pierde legal (fara viza) cu succes si mai multi imigranti ilegali dinspre islam via Turcia.
2.4. Simplificam si standardizam (asa, simplificat) procedurile de acordare a azilului pentru solicitanti.
Da, ati citit bine: simplificam procedurile de acordare a azilului, nu le inasprim. Asa combatem cel mai bine imigratia ilegala. Geniu franco-german umanitarian, ce mai incolo-ncoace!
2.5.. In problema imigratiei, “solidaritatea ramane piatra de hotar” (pg 6). In acest sens, “povara” imigratiei va trebui suportata proportional de toate statele, pentru ca deocamdata este suportata “inegal” (unevenly).
Ati ghicit: in sfarsit au constatat Merkel si Hollande ca sunt prea multi imigranti – musulmani, da, da, musulmani – in tarile lor, deci a venit timpul sa-i arunce mai vartos – “proportional” – in ograda celorlalte state membre.
2.6. Raspunsul “comun” la “numarul crescand de migranti economici” – musulmani, da; “migranti economici” este eufemismul corect politic pentru ei – este … surpriza! ca “Europe should stay open to what migration and mobility can contribute to our societies in the fields of the economy, culture and diversity”.
Da, da, iar ati inteles corect: continuam sa ne “diversificam” cu musulmani si tot felul de viitori asistati social, conform teoriei atat de dragi doamnei Merkel si idiotilor ei utili (gen sociologul Sebastian Lazaroiu) ca ei sunt salvarea economiei si demografiei europene.
2.7. Pe pg 7, documentul balmajeste totusi ceva vag despre imbunatatirea politicilor de returnare a ilegalilor (deportarea in tarile de provenienta) contra mai multi bani si contributii, desigur. Insa nimic concret. Si mai zice ceva si despre cum va lucra UE cu tarile de origine ale imigratiei, pentru reducerea factorilor care o sporesc – “push factors” – adica vor genera acolo, tot pe banii dvs, desigur, “oportunitati economice si sociale pentru tinerii de acolo”.
Well, well … abia astept sa vad cum vor raspunde tinerii jihadisti si tinerii invadatori musulmani, africani, care vin gata dotati cu aifoane ce le faciliteaza accestul la informatie despre asistenta sociala optima, sa violeze pe aici femei blonde necredincioase si sa hacuiasca necredinciosi europeni in numele lui “Allahu akbar” (Allah e cel mai mare), la aceste oportunitati “economice si sociale”. Vor raspunde probabil la fel cum au raspuns palenstinienii din Gaza la miliardele varsate de UE si ONU acolo in scop de “reconstructie” si educatie: ca orice “freedom fighters”, vor cumpara mai multe arme, rachete, lansatoare, si vor finanta mai bine jihadul.
3.In fine, cu o urma de speranta – pentru ca speranta moare ultima – ma avant si in parte finala a documentului strategic (paginile 7-9) ca sa aflu ce au inteles Franta si Germania din Brexit pe domeniul economic si monetar. Insa si aici imi sunt retezate brutal sperantele: strategul bicefal a inteles tot pe dos, desigur. A inteles ca pe domeniul economic trebuie MAI MULTA CENTRALIZARE si MAI MULTA PLANIFICARE – principalele nemultumiri, de zeci de ani, ale britanicilor. Respectiv, in termenii documentului:
“We therefore intend to proceed on three fronts simultaneously: streghtening economic convergence, enhancing social justice and cemocratic accountability and improving shock resistance to safeguard irreversibility of the euro.” Traducere: lucram pe trei fronturi simultan: mai mult colectivism si planificare, mai multa “justitie sociala”, mai mult interventionism monetar (sa nu se plictiseasca Banca Centrala Europeana) ca sa tinem euro sus, indiferent de valoare reala, data de piata.
Cateva detalii:
-noi, Franta si Germania, armonizam reglementarile si schemele fiscale corporate
– noi, Franta si Germania, incurajam mai multe investitii, insa nu, nu private, ci publice si private (ghici pe care tip de investitii va cadea ponderea,?)
– noi, Franta si Germania, pe termen scurt, ne concetram pe mai multa reglementare si pe amplificarea Fondului Strategic European de Investitii (investitii de stat, da; sau de suprastat UE, poftim) in domenii ca energia, sectorul digital, training profesional (bucurati-va voi, oengistii cu profil marxist, ecologist, animalist, legetebist, propagandist, samd, ca incep ca curga noi fonduri “strategice”). Nu vreau sa ma gandesc ce le trece prin cap pe termen lung.
– viitoarea “arhitectura euro” nu va fi lasata la dispozitia pietelor. Bravo! La naiba cu “pietele criminale”, vorba lu’ papa Francisc.
– “cetatenii se asteapta sa recapete controlul [asupra politicilor macroeconomice] via institutii supranationale”. Asta e o gluma cosmica demna de antologia umorului involuntar: cetatenii europeni, care abia-abia au control democratic asupra politicilor economice prin votul si presiunea asupra alesilor nationali, acum vor avea si mai putin control, pentru ca il vor prelua demiurgii birocrati din institutiile supranationale de la Bruxelles. Insa, chipurile, in curand presedintele (permanent, pe viata) al Eurogroup va raspunde in fata unui subcomitet al Parlamentului European. Sa ne fereasca bunul Dumnezeu de “controlul” asta, pentru ca am vazut ce eficient lucreaza Parlamentul European in folosul cetatenilor UE – ce-or mai face/zice doamna Macovei si colegii care au votat anul trecut in favoarea cotelor de refugiati obligatorii? Probabil sunt incantati de strategiile astea “de dreapta”, caci ei asa-si zic, “de dreapta”.
-Fondul Monetar European (dupa modelul FMI) isi va intra in drepturi depline. Si am vazut ce efecte minunate a avut managementul de criza al FMI pe planeta. Urmeaza efecte si mai grozave – de la grozavie – pe mana FME.
Altfel spus, Brexit reprezinta o oportunitate istorica unica. Si de felul in care va fi gestionata de statele membre, altele decat Franta si Germania – pentru ca e clar care sunt asteptarile din directia asta – depinde succesul sau colapsul Uniunii.
Se-ntelege? Bine. Nu se-ntelege? Atunci eat this and deal with it, if you can: HEIL MERKEL”
***Documentul franco-german deconspirat de televiziunea poloneză***