Gadot şi Adani au câştigat la sfârşitul unui proces de licitaţie de doi ani, iar Israelul speră că vânzarea va reduce preţurile de import şi va ajuta la scurtarea timpilor de aşteptare notoriu de lungi în porturile israeliene.
”Privatizarea portului Haifa va creşte concurenţa în porturi şi va reduce costul vieţii”, a declarat ministrul de Finanţe Avigdor Lieberman.
Adani va deţine o participaţie majoritară de 70%, iar Gadot restul de 30%, potrivit unui oficial din industrie.
Niciuna dintre companii nu a fost disponibilă pentru comentarii imediate.
Adani Ports, care a declarat că este cea mai mare companie de utilităţi pentru transporturi din India, ţinteşte expansiunea şi caută să devină principalul grup portuar global, a declarat directorul general al companiei, Karan Adani, într-o conferinţă referitoare la venituri din luna mai.
Noii proprietari vor concura cu un port privat care s-a deschis în golful anul trecut, care este operat de Shanghai International Port Group .
Aproximativ 98% din toate mărfurile se deplasează în şi din Israel pe mare, iar guvernul a modernizat sectorul pentru a menţine creşterea economică.
Îmbunătăţirea legăturilor cu ţările arabe vecine creează, de asemenea, noi oportunităţi comerciale pentru Israel, iar Haifa este bine plasat pentru a deveni un hub regional.
Portul Haifa a declarat că noul grup va opera portul până în 2054 şi că oferta câştigătoare a fost ”mai mare decât se aştepta”.
”După un proces complicat, am reuşit să asigurăm viitorul Portului Haifa şi capacitatea acestuia de a concura în următorii ani”, a declarat preşedintele Eshel Armoni.