Investigațiile privind mașinile fabricate de Volkswagen au fost extinse în Asia și Europa
Declinul acțiunilor Volkswagen a continuat marți, în urma extinderii investigațiilor în Asia și Europa, după ce vineri autoritățile de reglementare din SUA au acuzat compania germană de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, transmite Reuters.
La Bursa de la Frankfurt, acțiunile VW înregistrau marți dimineață un recul de 3,3%, după ce luni au închis în scădere cu aproape 20%. Din cauza declinului acțiunilor, VW a pierdut aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piață.
Marți, Guvernul sud-coreean a anunțat că va testa aproximativ 5.000 de modele VW Jetta, Golf și Audi A3, fabricate în perioada 2014 — 2015. Investigația va fi extinsă la toate mașinile diesel germane dacă sunt găsite nereguli, au avertizat autoritățile de la Seul.
Și Volkswagen Australia a contactat sediul central din Germania solicitând informații privind reacția la scandalul din SUA și dacă există posibilitatea ca și mașinile vândute pe piața australiană să fie afectate. Departamentul de Infrastructură de la Canberra a anunțat că monitorizează evoluțiile și a cerut Volkswagen Australia să clarifice dacă au fost instalate sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la mașinile vândute pe piața australiană.
Autoritatea Rutieră din Elveția verifică dacă modelele diesel investigate în SUA au fost vândute și pe piața elvețiană, rezultatele urmând să fie publicate în următoarele zile.
Marți, ministrul francez de Finanțe, Michel Sapin, a cerut o anchetă la nivelul UE privind scandalul în care este implicat, avertizând că și producătorii auto francezi ar putea fi verificați.
'Deși ancheta ar urma să se concentreze pe activitatea Volkswagen, cred că, pentru a reasigura cetățenii, va trebui să verificăm și producătorii auto francezi, dar nu am nici un motiv să cred că acești ar fi comis fraude', a apreciat oficialul francez.
Și Guvernul de la Berlin a anunțat luni că producătorii auto germani vor trebui să transmită Autorității Rutiere informații relevante astfel încât instituția să poată estima dacă datele privind emisiile vehiculelor ar fi putut fi falsificate în Germania și în Europa.
'Companiile auto trebuie să colaboreze strâns cu autoritățile SUA pentru a clarifica problemele. Ne așteptăm ca firmele să transmită Autorității Rutiere informații relevante pentru a investiga dacă au avut loc incidente similare în Germania și în Europa', a precizat un purtător de cuvânt al Ministerului Mediului de la Berlin.
Volkswagen le-a cerut dealerilor săi din SUA să oprească vânzarea unor modele diesel fabricate în 2015 și a ordonat o investigație externă după ce autoritățile de reglementare din SUA au cerut companiei să recheme aproximativ 500.000 de vehicule. 'Personal, îmi pare nespus de rău că am încălcat încrederea clienților noștri și a publicului. Nu vom tolera niciun fel de încălcare a reglementărilor noastre interne sau a legislației', a declarat duminică Martin Winterkorn, directorul general al celui mai mare producător auto din lume.
La rândul său, șeful companiei germane Daimler, Dieter Zetsche, a dat asigurări că firma nu a încălcat reglementările din SUA. 'Am o idee cu privire la ce se întâmplă și nu ni se aplică nouă. Dar este mult prea devreme să facem o declarație finală pe acest subiect', a apreciat directorul general al Daimler.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.
Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
AGERPRES