INTERACTIV Mobilitatea românilor pe timpul stării de urgență și cum s-au schimbat drumurile la piață, în parcuri sau la serviciu după 15 mai
Mobilitatea românilor a început să scadă odată cu închiderea școlilor și grădinițelor, pe 11 martie, și a continuat să scadă pe aproape toate planurile - drumuri la locul de muncă, în parcuri, în piețe sau la cumpărături - odată cu declararea stării de urgență. A crescut în schimb mobilitatea la reședință, potrivit datelor Google și Apple. După 15 mai - momentul „relaxării” restricțiilor - datele de mobilitate arată o creștere, în special în parcuri.
Conform datelor de mobilitate furnizate de Google și agregate de comunitatea geo-spatial.org într-o serie de grafice interactive, cea mai mare scădere a mobilității a fost pe sectorul retail, urmat de transportul public și parcuri.
- Vezi aici toate graficele realizate de geo-spatial.org pe baza datelor de mobilitate Google, Waze sau Apple. Date defalcate pe țară, București sau fiecare județ în parte.
Datele de mobilitate furnizate de Google acoperă perioada 28 februarie - 21 mai și tratează următoarele sectoare: Piețe agroalimentare și farmacii, Parcuri, Stații de transport public, Retail, Locul de muncă și Rezidențial (reședință).
Mobilitatea în piețe și farmacii, deși în scădere puternică pe parcursul stării de urgență, a fost la cote mai ridicate față de celelalte categorii monitorizate.
Se observă un vârf chiar înaintea Peștelui ortodox a deplasărilor la piețe și farmacii. În weekendul Peștelui se observă totuși o scădere considerabilă a mobilității pe toate planurile.
După ridicarea stării de urgență și trecerea la starea de alertă - pe 15 mai - se observă o creștere spectaculoasă a deplasărilor în parcuri și creșteri mai moderate a deplasărilor la piețe și farmacii și în zona de retail, precum și la locul de muncă.
După ridicarea stării de urgență și trecerea la starea de alertă - pe 15 mai - se observă o creștere spectaculoasă a deplasărilor în parcuri și creșteri mai moderate a deplasărilor la piețe și farmacii și în zona de retail, precum și la locul de muncă.
Mobilitatea în România - 28 februarie - 21 mai
Vezi în graficul de mai jos datele pentru România. Poți selecta să se afișeze sau nu doar anumite domenii prin click pe denumirea din legendă.
Pentru a vedea graficul mai bine pe mobil, click aici pentru graficul de mobilitate pentru mobile.
---
Mobilitatea în București - 28 februarie - 21 mai
Vezi în graficul de mai jos datele pentru București. Poți selecta să se afișeze sau nu doar anumite domenii prin click pe denumirea din legendă.
Pentru a vedea graficul mai bine pe mobil, click aici pentru graficul de mobilitate pentru mobile.
---
Waze - Datele de trafic în Capitală la zi
Comunitatea geo-spatial.org a transpus într-un grafic interactiv și datele de trafic furnizate de Waze pentru București, dar și pentru orașe precum Timișoara , Cluj-Napoca , Brașov , Constanța sau Iași .
"Graficul este actualizat pe baza datelor furnizate de Comunitatea Waze România, și ne arată numărul mediu de utilizatori waze pe zile în capitală și momentul în care au fost introduse diverse măsuri pentru prevenirea răspândirii Covid-19 sau de relaxare a acestora. Modul în care traficul auto se modifică ne arată impactul măsurilor și tendințele pe zona de mobilitate", au explicat voluntarii geo-spatial.org.
"Graficul este actualizat pe baza datelor furnizate de Comunitatea Waze România, și ne arată numărul mediu de utilizatori waze pe zile în capitală și momentul în care au fost introduse diverse măsuri pentru prevenirea răspândirii Covid-19 sau de relaxare a acestora. Modul în care traficul auto se modifică ne arată impactul măsurilor și tendințele pe zona de mobilitate", au explicat voluntarii geo-spatial.org.
Vezi aici graficul Waze mai bine optimizat pentru mobile.
---
Mobilitatea - pe jos sau cu mașina - după datele Apple pe România și București
Platforma Graphs.ro a realizat la rândul său o serie de grafice interactive cu date de la Apple, atât pe România, cât și pe București.
„Datele reprezintă modificarea procentuală zilnică a cererilor de rutare față de media cererilor (zero). Această modificare poate fi pozitivă, atunci când mobilitatea crește și persoanele se deplasează mai mult (lunile ianuarie și februarie). De asemenea, această modificare poate fi negativă în momentul în care mobilitatea scade, iar oamenii petrec mai mult timp în locuinte (lunile martie și aprilie). Putem observa că mobilitatea crește înapoi de la jumătatea lunii mai, odată cu relaxarea restricțiilor de circulație și încetarea stării de urgență”, se explică pe platforma Graphs.ro.
---
---