Institutul Reuters: Start-up-uri de urmărit în cursul acestui an
Robo-jurnaliști, telefoane mobile inteligente care se pot plia și pot funcționa sub apă, evoluția "războiului" dintre creatorii de conținut online și programele pentru blocarea reclamelor pe site-uri sau direcția spre care se îndreaptă social-media reprezintă doar o parte dintre domeniile ale căror tendințe pentru anul 2016 sunt analizate de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism) în cadrul analizei "Journalism, Media and Technology Predictions 2016".
O echipă extinsă de cercetători din cadrul Institutului Reuters, alături de colaboratori, au analizat evoluția domeniului digital înregistrată în 26 de țări.
"Cunoaștem cu certitudine faptul că aceleași tendințe tehnologice au implicații diferite de la țară la țară. Digital News Project are drept obiectiv o mai bună înțelegere a acestor diferențe", a declarat directorul de cercetare din cadrul Institutului Reuters, dr. Rasmus Kleis Nielsen.
Institutul Reuters a creat o listă a afacerilor sau companiilor din domeniul media aflate la început de drum. Această listă cuprinde 10 start-up-uri:
1. Symphony este o rețea de socializare pentru Wall Street care și-a propus să revoluționeze modul în care bancherii și specialiștii financiari comunică și transmit informații. În cadrul Symphony, sisteme personalizate distribuie importante informații financiare, iar Ed Roussel, de la Wall St. Journal, este de părere că Symphony "va construi rețeaua de artere prin care va circula sângele centrului financiar al lumii, Wall Street'. Această rețea dispune deja de o vastă susținere financiară și numeroși provideri așteaptă ca aplicațiile lor să fie integrate pe această platformă. Conform Institutului Reuters, pentru a se impune, Symphony mai trebuie doar să devină mai ușor de folosit.
2. Brigade: O companie ale cărei baze au fost puse de co-fondatorul Napster, Sean Parker, Brigade este o platformă de încurajare a acțiunii civice. Utilizatorii sunt încurajați să se implice civic, să ia atitudine și să caute schimbarea. Ei trebuie să răspundă unor întrebări menite să creeze corelații între opiniile acestora și programele politicienilor și grupurilor de advocacy. De asemenea utilizatorii pot încerca să se convingă între ei și să-și modifice, unii altora, concepțiile politice. Alegerile din 2016 din SUA vor fi primul test important cu care se va confrunta această platformă.
3. Vervid: Această aplicație este dedicată experimentării cu tehnologia vertical video — crearea de compoziții inovatoare pentru acest format.
4. Newsflare: O comunitate online care răspândește știri în format video și o piață pentru conținutul video generat de membrii săi. Newsflare furnizează materiale video pentru mai mult de 200 de organizații media și jurnaliști independenți. Această organizație își propune să acopere știri ce sunt considerate prea locale sau prea izolate pentru a fi de interes de către marile agenții media. În 2016 Newsflare și-a propus să se extindă în China.
5. Gimlet: O companie de podcasting (o metodă de distribuție pe internet a fișierelor în format multimedia, audio dar și video) construită pe succesul unui show care prezenta încercările fondatorului, Alex Blumberg, de a-și pune pe picioare propria rețea de podcasting. Gimlet Media a reușit să adune finanțări de 1,5 milioane de dolari, dintre care 200.000 proveneau din sisteme de crowdfunding și a lansat niște serii de podcast-uri de mare calitate, care contribuie la definirea standardelor acestui mediu de comunicare.
6. The Quint: Un site de știri pentru dispozitivele mobile în limbile engleză și hindi, înființat de omul de afaceri Raghav Bahl, omul aflat în spatele grupului media Network 18. Acest site își propune să ofere o perspectivă nouă, proaspătă, asupra modului în care sunt realizate și prezentate știrile. Site-ul este construit pe o nouă platformă digitală denumită The Quintype, care, pe lângă faptul că publică știri, folosește și analize predictive pentru a programa articole și dispune de un motor de reclame integrat.
7. Ola (India): Ola este o aplicație de taxi care avertizează că Uber, sau alte servicii occidentale asemănătoare, se vor confrunta cu o concurență puternică pe piețele asiatice. În contextul răspândirii internetului în India, Ola se extinde pentru a acoperi aproximativ 200 de orașe și a ajuns la o valoare de piață de 2,4 miliarde de dolari.
8. Leap Motion: Un controller care oferă o nouă modalitate de a interacționa cu un computer sau dispozitiv mobil.
9. Forevery: Una dintre multiplele aplicații care încorporează tehnologie de recunoaștere a imaginilor pentru a ne ajuta să căutăm persoane, locuri sau obiecte din albumul fotografic de pe dispozitivele mobile. Această aplicație nu folosește sistemul de tagging, putând fi învățată să recunoască înfățișarea membrilor familiei, prietenilor sau alte obiective specifice.
10. Blippar: O altă aplicație de recunoaștere a imaginilor și de realitate augmentată pentru dispozitivele mobile, Blippar își propune să schimbe modul în care căutăm lucruri și cum interacționăm cu lumea din jur. Această aplicație identifică și împarte în categorii obiectele aflate în câmpul vizual, într-o cameră, spre exemplu, oferindu-i apoi utilizatorului link-uri și oportunități de interacțiune.
AGERPRES