Instalația GPL de pe mașină trebuie schimbată la 10 ani

Instalația GPL de pe mașină trebuie schimbată la 10 ani

Conform unor surse, tocmai pentru că au costuri mici de exploatare, aproximativ un milion de mașini dotate cu GPL (gaz petrolier lichefiat) sunt în circulație în acest moment.

Rezervorul cu GPL ocupă de obicei un spaţiu destul de mare în portbagaj

Rezervorul cu GPL ocupă de obicei un spaţiu destul de mare în portbagaj

Vehiculele echipate cu GPL pot fi dotate cu acest sistem fie de către producătorul auto , încă din fabrică, fie pot fi transformate din vehicule cu sistem de alimentare clasic într-unul cu sistem dual, ulterior cumpărării, de către proprietar. Dacă în primul caz proprietarul nu mai are nimic de făcut deoarece formalitățile sunt realizate de producătorul auto, în cazul montării ulterioare a instalației GPL, posesorul autoturismului trebuie să aibă în vedere câteva aspecte. În primul rând, montarea instalației trebuie să se realizeze într-un service autorizat de Registrul Auto Român (RAR) pentru astfel de lucrări. Apoi, cu programare prealabilă, cu actele mașinii, dar și cu certificatul de garantie şi conformitate al instalației GPL, proprietarul mașinii se prezentă la RAR pentru omologare. Concret, tehnicienii RAR vor efectua testul de emisie noxe și vor verifica să nu existe scurgeri de GPL după care vor înscrie în Cartea de Identitate a Vehiculului noua instalație de alimentare.

Interzis în parcările subterane

De precizat, în conformitate cu normele aflate în vigoare, un rezervor destinat gazului petrolier lichefiat poate fi folosit pe o perioadă de 10 ani, începând de la data fabricației, care este înscrisă de producător pe recipient. După acest interval este obligatorie schimbarea subansamblului, operațiune care se poate face tot numai într-un service autorizat RAR.

Mai trebuie spus că montarea unei instalații GPL pe mașină vine cu unele dezavantaje. Concret, după omologarea instalației se va lipi un sticker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odată ce apare semnul pe maşină, vehiculul nu mai are voie să intre în parcările închise sau subterane. Motivul este uşor de înţeles. În cazul în care presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar pericolul de explozie este evident. În fine, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns, dar asta depinde și de capacitatea rezervorului de GPL ales.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

2 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

3 Foarte interesante amănunte...

4 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

5 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron