INS: Scădere cu 7% a înmatriculărilor noi de vehicule destinate transportului pasagerilor, în primul trimestru
Înmatriculările noi de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor au scăzut, în primul trimestru al anului, cu 7% faţă de acelaşi interval din 2019, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate marţi.
Conform statisticii, în perioada ianuarie - martie 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat la categoriile autobuze şi microbuze - cu 55,8%, respectiv autoturisme (-6,9%). În acelaşi timp, creşteri au fost consemnate în cazul mopedelor şi motocicletelor, cu 13,4%.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creştere la categoria mopede şi motociclete cu 25,5% şi scăderi la categoriile autobuze şi microbuze cu 76% şi autoturisme cu 21,9%.
Datele INS arată că înmatriculările noi pe segmentul vehiculelor rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile, astfel: autotractoare - cu 16,3%, autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 4% şi remorci şi semiremorci (-3,5%).
De asemenea, înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat diminuări la toate categoriile, respectiv cu 46,4% la categoria autotractoare, cu 19,8% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) şi cu 11,6% la categoria remorci şi semiremorci.
Comparativ cu trimestrul IV din 2019, în primele trei luni ale acestui an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au scăzut 11% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor s-au menţinut la acelaşi nivel.
La categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (26%) au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule (33,3%) au fost clasificate non-euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat categoria autocamioane, în proporţie de 31,3%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente în categoria autotractoare (33,4%), în timp ce la categoria vehiculelor rutiere pentru scopuri speciale, cele mai multe vehicule (28,2%) au fost clasificate în norma non-euro. AGERPRES