InfoCons lansează campania naţională de educare şi informare a consumatorilor în domeniul jocurilor video
InfoCons lansează campania naţională de educare şi informare a consumatorilor în domeniul jocurilor video din perspectiva protecţiei consumatorilor, potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES.
"Ţinând cont de faptul că tot mai mulţi consumatori joacă jocuri video (7,9 milioane de consumatori pe smarphone-uri, PC-uri, console sau tablete), fie ei adulţi sau copii, InfoCons vine în sprijinul acestora şi lansează campania naţională de educare şi informare a consumatorilor în domeniul jocurilor video din perspectiva protecţiei consumatorilor", se menţionează în comunicat.
Astfel, toţi consumatorii care întâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot transmite o solicitare la adresa de e-mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro .
Potrivit sursei citate, domeniul jocurilor video a prins amploare în special în perioada pandemiei, accesul la mediul online şi la dispozitivele utilizate pentru aceste jocuri a crescut, consumatorii petrecând mai mult timp în locuinţe, iar pentru ocuparea timpului liber au accesat aceste jocuri video.
Consumatorii achiziţionează aceste jocuri video fie de pe platforme online sau direct din magazin. Reprezentanţii InfoCons susţin că aceştia trebuie să citească întotdeauna termenii şi condiţiile înainte de a fi de acord cu acestea şi de asemenea în momentul în care achiziţionează direct din magazin să citească informaţiile de pe ambalajele acestora.
Conform statisticilor, un consumator din România alocă lunar un buget de 8,56 de lei pentru achiziţia de jocuri pentru mobil, 46 de lei pentru jocurile pe diferite console şi aproximativ 25 de lei pentru jocurile de pe PC.
Astfel, indiferent de motivul pentru care un consumator joacă aceste jocuri video, aceştia trebuie să îşi cunoască drepturile şi obligaţiile şi să respecte recomandările din perspectiva vârstei, în caz contrar existând posibilitatea dezvoltării anumitor patologii.
"Jocurile video sunt o industrie în continuă dezvoltare, în special în această perioadă când majoritatea consumatorilor s-au orientat către activităţile online. Sunt jocuri educative, cele care promovează mişcarea, cele de strategie sau cele de luptă. Indiferent de natura acestora, consumatorul trebuie să îşi cunoască drepturile şi obligaţiile şi să ia atitudine atunci când acestea sunt încălcate. Părinţii trebuie să fie atenţi la ce jocuri joacă copiii lor, dacă respectă vârsta recomandată de dezvoltatorii de jocuri, deoarece acestea le pot afecta starea emoţională şi pot dezvolta anumite patologii dacă nu sunt respectate aceste atenţionări privind vârsta", se mai precizează în comunicat. AGERPRES