Judecătorii vor putea pronunţa condamnări pe viaţă pentru şoferii periculoşi care ucid şi şoferilor neglijenţi care ucid în timp ce sunt sub influenţa alcoolului sau a drogurilor. Pedeapsa actuală pentru fiecare infracţiune este o pedeapsă maximă cu închisoarea de 14 ani.
„Cei responsabili se vor confrunta acum cu posibilitatea vieţii în spatele gratiilor”, a spus secretarul de Justiţie Dominic Raab.
Modificările intră în vigoare ca parte a Legii privind poliţia, criminalitatea, sentinţa şi instanţele.
Noua legislaţie va crea, de asemenea, o infracţiune de vătămare gravă prin conducere neglijentă, ceea ce înseamnă că cei care provoacă răni pe termen lung sau permanente se confruntă şi cu pedepse mai aspre.
Modificarea propusă a legii a fost anunţată pentru prima dată în 2017 şi intră în vigoare marţi.
Creşterea se va aplica infracţiunilor din Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor, dar nu şi Irlanda de Nord, care are legi separate privind siguranţa rutieră.
Întârzierile cazurilor de accident au făcut ca familia să se simtă „uitată”
Şoferi ucigaşi vor primi condamnări pe viaţă
Dominic Raab a adăugat: „Au fost pierdute prea multe vieţi din cauza unui comportament nesăbuit la volan, care a devastat familiile”.
Steve Gooding, directorul Fundaţiei RAC, a declarat: „Şoferii care manifestă cel mai rău comportament pe drumuri reprezintă un pericol pentru noi toţi.
„Cei care se comportă fără a ţine cont de riscul pe care îl prezintă merită cele mai aspre pedepse atunci când acţiunile lor le fură vieţile altora.”
Gooding a spus că speră că ameninţarea unei condamnări pe viaţă va fi suficientă pentru a-i determina pe cei care conduc nesăbuiţi să-şi schimbe comportamentul, a raportat Sunday Express.
„Omuciderea involuntară implică deja o pedeapsă maximă de până la închisoare pe viaţă, aşa că este greu de susţinut că uciderea cuiva cu o maşină nu justifică o posibilă sancţiune de severitate similară”, a spus el.
Acesta a spus că Serviciul Procuraturii Coroanei va acuza în continuare oamenii de crimă sau ucidere din culpă în cazul în care există dovezi că un vehicul a fost folosit ca armă pentru a ucide sau a comite vătămare corporală gravă.