INCENDIAR/ANI bagă în justiţie zeci de medici din toată ţara declaraţi incompatibili
Agenția Națională de Integritate a constatat, în cazul a 29 foști sau actuali manageri de spital, șefi de secție / serviciu și foști sau actuali directori medicali din mai multe județe ale țării. Pentru care au fost încheiate un număr de 38 rapoarte de evaluare, încălcarea regimului juridic al incompatibilităților și alconflictelor de interese de natură administrativă și penală, după cum urmează:
- constatarea stării de incompatibilitate în cazul a 22 persoane (12 manageri de spital, un fost manager de spital, 8 șefi de secție și un fost director medical);
http://www.integritate.eu/Comunicate.aspx?Action=1&NewsId=1707&M=NewsV2&PID=20
- încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie penală de către 14 persoane (2 manageri de spital, 11 șefi de secție și un director medical);
- - încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativă de către 2 persoane (un manager de spital și un director medical).
Lista nominală a celor 29 foști sau actuali manageri de spital, șefi de secție / serviciu și foști sau actuali directori medicali în cazul cărora Agenția a constatat existența stării de incompatibilitate, precum și a conflictului de interese de natură administrativă și penală:
BUTUC OVIDIU-MUGUREL
Manager interimar al Spitalului Clinic Județean Mureș
Jud. Mureș
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 08 februarie 2013 – 22 mai 2014, întrucât, a deținut concomitent următoarele funcții:
- manager interimar al Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu-Mureș și administrator al unei societăți comerciale (în perioada 08 februarie 2013 – 24 aprilie 2014);
- manager interimar al Spitalului Județean Mureș și funcția de administrator al unei societăți comerciale (în perioada 18 aprilie – 22 mai 2014).
Persoana evaluată a încălcat astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
RĂDUCEA ISIDOR
Fost Manager interimar al Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare
Jud. Dolj
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 02 februarie – 06 mai 2014, întrucât, simultan cu funcția de Manager interimar al Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare a exercitat și funcțiile de membru al Consiliului de Administrație în cadrul S.C. AVIOANE CRAIOVA S.A. (în perioada 02 februarie – 06 mai 2014) și administrator la două societăți comerciale (în perioada 02 februarie – 01 aprilie 2014), încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
FILIP VALENTIN
Manager al Spitalului Județean de Urgență Alexandria
Jud. Teleorman
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 23 mai 2012, întrucât, simultan cu funcția de Manager interimarSpitalului Județean de Urgență Alexandria(în perioada 23 mai - 02 octombrie 2012), respectiv, Manager al Spitalului exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
DINCĂ GHEORGHE
Manager al Spitalului Orășenesc Zimnicea
Jud. Teleorman
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 25 noiembrie 2010 - 19 februarie 2014, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului orășenesc Zimnicea a exercitat și calitatea de reprezentant al orașului Zimnicea în Adunarea Generală a Acționarilor la S.C. APA SERV S.A.- Alexandria, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180 alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
TĂTARU TIBERIU
Manager al Spitalului de Pneumoftiziologie "Tudor Vladimirescu", Comuna Runcu
Jud. Gorj
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 10 iunie 2009 - 14 mai 2014, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului de Pneumoftiziologie "Tudor Vladimirescu", Comuna Runcu a exercitat șifuncția de kinetoterapeut în cadrul unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) și alin. (4) din Legea nr. 95/2006.
FIRU STELA
Manager al Spitalului General Căi Ferate Drobeta - Turnu Severin
Jud. Mehedinți
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 04 septembrie 2012, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului General Căi Ferate Drobeta - Turnu Severin exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
ȚINTĂRESCU GABRIEL
Manager al Spitalului de Psihiatrie Voila, Municipiul Câmpina
Jud. Prahova
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 01 noiembrie 2013, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului de Psihiatrie Voila, Municipiul Câmpina, exercită și funcţia de manager de proiect în cadrul unei societăți comerciale, încălcând, astfel dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) și b) din Legea nr. 95/2006.
FILIP CONSTANȚA-ALINA
Manager interimar al Spitalului Orășenesc Sinaia
Jud. Prahova
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 08 iulie 2010, întrucât, simultan cu funcția de Manager interimar al Spitalului Orășenesc Sinaia exercită și funcția de administrator la două societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) și b) din Legea nr. 95/2006.
VIȘEAN CĂTĂLIN
Manager al Spitalului de Boli Infecțioase Ploiești Jud. Prahova
INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 decembrie 2010 – 30 aprilie 2012, întrucât, a deținut simultan cu funcția de Manager al Spitalului de Boli Infecțioase Ploiești și funcția de consilier pe probleme sociale în cadrul Biroului parlamentar al deputatului Sever Voinescu, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
RÂJNOVEANU LIDIA
Manager al Spitalului de Ortopedie și Traumatologie Azuga
Jud. Prahova
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 15 decembrie 2009,întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului de Ortopedie și Traumatologie Azuga exrcită și funcția de medic în cadrul Spitalului orășenesc Sinaia, și respectiv, în cadrul unei societăți comerciale, încălcând, astfel dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
PAZIUC PETRONELA
Manager al Spitalului de Psihiatrie Câmpulung Moldovenesc
Jud. Suceava
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 30 aprilie 2013, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului de Psihiatrie Câmpulung Moldovenesc, exercită și funcția de medic primar psihiatrie în cadrul Cabinetului Medical Psihiatrie „Dr. Paziuc Alexandru”, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
ROMAN MIHAI-DAN
Șef Secție - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 03 ianuarie 2012,întrucât, simultan cu funcția de Șef alSecției Clinice Ortopedie și Traumatologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale,încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. 12 din Legea nr. 95/2006 raportate la art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
PĂCALĂ BOGDAN MARIUS
Șef Secție - Spitalul de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu și fost Director medical interimar al spitalului (în perioada 02 decembrie 2013 - 03 martie 2014)
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 28 mai 2007, întrucât, simultan cu funcțiile de Șef secție, respectivDirector medical interimar în cadrul Spitalului de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu, exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale,încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
NEAMȚU MIHAI LEONIDA
Fost Director medicalîn cadrul Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 09 septembrie 2008 – 09 aprilie 2012, întrucât, simultan cu funcția de Director medical al Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu a exercitat și funcția de administrator unic al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) coroborate cu dispozițiile art. 183, alin. (9) din Legea nr. 95/2006.
IESZENSZKY GEZA
Manager al Spitalului Municipal Gheorgheni
Jud. Harghita
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 29 decembrie 2010 - 10 octombrie 2012, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului Municipal Gheorgheni, a exrcitat și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180 alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
MANIȚIU IOAN
Șef Secție - Clinica Cardiologie I - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 04 mai 2006, întrucât, simultan cu funcția de Șef al Secției Clinice Cardiologie I în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. 12 din Legea nr. 95/200 raportate la dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
Persoana evaluată a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală, întrucât, prin prisma atribuțiilor ce ii revin în calitate de Șef al Secției Clinice Cardiologie I în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, a încheiat contracte cu patru societăți furnizoare de medicamente, societăți comerciale care au stabilit relaţii comerciale prin încheierea de contracte cu Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
PORR JURGEN PAUL
Șef Secție - Secția Clinică Interne I -Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 09 iulie 2010, întrucât, simultan cu funcția de Șef al Secției Clinice Interne I a Spitalului Clinic Județean Sibiu, exercită și funcțiile de manager – administrator, al unei societăți comerciale (în perioada 09 iulie 2010 – prezent) și funcția de Președinte al Forumului Democrat al Germanilor din România (în perioada 05 martie 2013 – prezent), încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. 12 din Legea nr. 95/200 raportate la art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
În calitate de Șef al secției Clinice Interne I, în exercitarea atribuțiilor de decizie în ceea ce privește managementul medical la nivelul secției pe care o conduce, a participat în mod indirect la decizii privitoare la planul economico-financiar anual (d.p.d.v. al achizițiilor publice de medicamente) al Spitalului Clinic Județean Sibiu.
Spitalul a achiziționat în anul 2013 de la S.C. Pfizer Ro S.R.L., medicamente în valoare de 677,5 Lei în baza unui acord-cadru de furnizare, a celor 4 contracte subsecvente de furnizare în valoare de 546,37 Lei, și a unei facturi fiscale în valoare de 131,13 Lei, firmă producătoare de medicamente cu care persoana evaluată a încheiat în perioada 25 septembrie 2008 - 08 aprilie 2014, un număr de opt contracte de cesiune de drepturi și un contract de prestări servicii consultanță, și de la care a primit beneficii financiare în valoare de 12.624 Lei.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
VĂLEANU VALERIA VIOARA
Șef Secție - Secția de Oncologie - Spitalul Clinic de Urgență Sibiu
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 23 mai 2007, întrucât, simultan cu funcția de Șef al Secției de Oncologie din cadrul Spitalului Clinic de Urgență Sibiu, exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale,încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. 12 din Legea nr. 95/200 raportate la dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
Persoana evaluată a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală, întrucât, în timpul exercitării funcției de Șef al Secției de Oncologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, a obținut foloase materiale pentru sine, urmare a încheierii de contracte de cesiune drepturi de proprietate intelectuală cu S.C. Pfizer România S.R.L. și S.C. Roche România S.R.L., în condițiile în care cele două societăți au încheiat contracte de furnizare medicamente cu Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu.
De asemenea, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a mai încheiat contracte de execuție lucrări (valoarea contractului fără TVA fiind de 25.479 lei), cu societatea comercială la care soțul persoanei evaluate a deținut calitatea de administrator – președinte al consiliu de administrație în perioada 18 noiembrie 2011 – 26 aprilie 2013. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
IVAN VICTOR
Manager al Spitalului Municipal Turnu Măgurele și fost Consilier local în cadrul Consiliului Local Turnu Măgurele(în perioada 29 ianuarie2010 - 31 mai 2012)
Jud. Teleorman
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ ADMINISTRATIVĂ ȘI PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 21 mai 2012, întrucât, simultan cu funcția de al Spitalului Municipal Turnu Magurele exercită și funcția de cenzor (începând cu data de 01 august 2005) la o societate comercială, încălcând, astfel dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
IVAN VICTOR s-a aflat în stare de incompatibilitate și în perioada exercitării mandatului de Consilier local în cadrul Consiliului local Turnu Măgurele, întrucât, Primăria Municipiului Turnu Măgurele, a avut relații comerciale cu societatea comercială în cadrul căreia persoana evaluată deține funcția de cenzor, încălcând, astfel, și dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003
De asemenea, întrucât Spitalul Municipal Turnu Măgurele a stabilit relații comerciale cu societatea comercială la care persoana evaluată deține funcția de censor, IVAN VICTOR a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă și penală, prevăzut de art. 180, alin. (2) din Legea nr. 95/2006 și art. 301, alin. (1) din Codul penal.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Turnu Măgurele, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
PEREANU MARCEL
Șef Secție - Secția Clinică de Neurologie- Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 25 mai 2007 (data publicării legii 144/ 2007), întrucât, simultan cu funcția de Șef al Secției Clinice de Neurologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, exercită și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. (12) din Legea nr. 95/2006 raportate la art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
De asemenea, întrucât Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a stabilit relații comerciale cu trei societăți comerciale cu care persoana evaluată are încheiate contracte și convenții, PEREANU MARCEL a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
PLEȘ HORIA
Șef Secție - Secția Clinică Neurochirurgie - Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
Se află în stare de incompatibilitateîncepând cu data de 01 martie 2011, întrucât, simultan cu funcția de Șef al Secției Clinice de Neurochirurgie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Timișoara exercită și funcția de administrator al mai multor societăți comerciale și al unei societăți civile medicale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 184, alin. 12 din Legea nr. 95/2006 raportate la dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006.
De asemenea, întrucât societatea civilă medicală în cadrul căreia atât persoana evaluată, cât și soția acestuia dețin calitatea de asociat, a stabilit relații comerciale cu Spitalului Clinic Județean de Urgență Timișoara, în cadrul căruia persoana evaluată deține funcția de șef de secție, PLEȘ HORIA a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Timișoara cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
ȘANTA ADRIAN
Șef secție - Clinica Radiologie-Imagistică Medicală - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu și fost Manager interimar (02 august 2010 - 20 octombrie 2010), respectiv Manager al spitalului (20 octombrie 2010 - 09 iulie 2012)
Jud. Sibiu
INCOMPATIBILITATE ȘI CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 02 august - 12 noiembrie 2010, întrucât, simultan cu funcția de Manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu a exercitat și funcția de medic primar în cadrul unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 180, alin. (1), lit. a) și alin. (4) din Legea nr. 95/2006.
ȘANTA ADRIAN a încălcat și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală, întrucât, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, în cadrul căruia exercită funcția de Șef al Secției de Radiologie și Imagistică Medicală, a încheiat un contract de sponsorizare cu societatea comercială în cadrul căreia soția acestuia deținea funcția de medic (în perioada 01 februarie 1993 – 01 septembrie 2013) și cu care aceasta a încheiat prin internediul Cabinetului medical individual, un contract pentru servicii de medicina muncii, contract valabil și în prezent.
De asemenea, spitalul a stabilit relații comerciale și cu societatea comercială în cadrul căreia, persoana evaluată a ocupat funcția de medic primar (în perioada 07 decembrie 2012 - 01 februarie 2013), încheind cu această societate în perioada 2010 - prezent, un număr de 96 acorduri-cadru/ contracte de furnizare medicamente.
La data de 01 februarie 2013, în calitate de administrator al unei societăți comerciale, persoana evaluată a încheiat un contract de prestări servicii medicale cu societatea comercială în cadrul căreia a ocupat funcția de medic primar, contract valabil până la data de 01 februarie 2016.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiucu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
CALCATINGE MARIA - DIANA
Șef Secție - Secția Interne - Spitalul Municipal Mediaș
Jud. Sibiu
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
În perioada exercitării funcției de Șef al Secției Interne din cadrul Spitalului Municipal Mediaș, a semnat două contracte de consultanță științifică în domeniu medical cu o societate comercială care desfășoară relații comerciale cu Spitalul Municipal Mediaș și cu care acesta din urmă a încheiat în perioada 2008 - 2014, un număr de 26 de contracte și acorduri de furnizare produse medicamentoase.
În anul 2011, CALCATINGE MARIA-DIANA a încheiat, la rândul său, două contracte cu societatea comercială respectivă, în urma cărora aceasta a obținut un folos patrimonial în valoare de 13.063, 20 Lei.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Mediaș, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
BĂCILĂ EMIL
Șef secție – Secția Cardiologie II - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
În timpul exercitării funcției de Șef al Secției de Cardiologie II din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, a încheiat contracte de cesiune drepturi de proprietate intelectuală cu S.C. Pfizer România SRL, obținând un folos material pentru sine în cuantum de 9.166 lei (din care 3.797 lei aferenți perioadei 2013-2014), în condițiile în care societatea a încheiat unAcord Cadru de furnizare medicamente cu spitalul la data de 01 februarie 2013.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
IONESCU MARIA
Șef serviciu - Serviciul Administrativ - Spitalul Clinic de Urgență ”SF. IOAN”, București
Jud. București
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
A încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală, întrucât, în exercițiul atribuțiilor de serviciu a semnat un contract de închiriere încheiat între spital și o societate comercială în cadrul căreia fiul său deține funcția de administrator.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 4 București, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
GRIGORE NICOLAE
Șef secție - Clinica Urologie - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
A încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală, întrucât, la data de 01 aprilie 2013, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a încheiat cu Clinica Polisano (clinică în cadrul căreia GRIGORE NICOLAE a activat în perioada 2004 – 2013 ca și medic colaborator) un contract de furnizare servicii medicale de imagistică de înaltă performanță pacienților internați.
În baza contractului sus menționat, clinica a obținut venituri în cuantum de 580.752,22 Lei.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
DIJMĂRESCU ANDA LORENA
Director medical în cadrul Spitalului Clinic Municipal Filantropia Craiova
Jud. Dolj
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ ADMINISTRATIVĂ ȘI PENALĂ
În calitate de Director medical al Spitalului Clinic Municipal Filantropia Craiova a avizat și aprobat două contracte și un Acordîntre Spitalul Clinic Municipal Filantropia Craiova și trei societăți comerciale la care persona evaluată deține interese și părți sociale, fie personal, fie prin intermediul membrilor de familie, respectiv fratele acesteia, încălcând astfel atât regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă prevăzut de art. 180, alin. (2) și art. 183, alin. (9) din Legea nr. 95/2006, cât și regimul juridic privind conflictul de interese în materie penală prevăzut de art. 301, alin. (1) din Codul penal.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
COTÂRLEȚ ADRIAN VALENTIN
Manger - Spitalul Municipal de Urgență Moinești
Jud. Bacău
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
În timpul exercitării funcției de Manager al Spitalului Municipal de Urgență Moinești a încheiat și derulat contracte privind subprogramul de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului de col uterin cu societatea comercială în cadrul căreia soția persoanei evaluare deține funcția de asociat unic/administrator.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Moinești cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
POPA FLORINA LIGIA
Șef Secție - Secția Fizioterapie I - Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu
Jud. Sibiu
CONFLICT DE INTERESE DE NATURĂ PENALĂ
În timpul exercitării funcției de Șef al Secției de Fizioterapie I din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, a încheiat contracte civile, contracte de consultanță, contracte de cesiune a drepturilor de autor cu mai multe societăți comerciale cu care Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a încheiat și derulat contracte de furnizare servicii medicale, contracte de furnizare produse.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de conflict de interese prevăzută de dispozițiile art. 301, alin. (1) din Codul penal.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. FILIP CONSTANȚA - ALINA nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
art. 180, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Funcția de manager persoană fizică este incompatibilă cu: exercitarea oricăror alte funcții salarizate, nesalarizate sau/și indemnizate, cu excepția funcțiilor sau activităților în domeniul medical în aceeași unitate sanitară, a activităților didactice, de cercetare științifică și de creație literar-artistică […]”;
art. 180, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Funcţia de manager persoană fizică este incompatibilă cu: exercitarea oricărei activităţi sau oricărei alte funcţii de manager, inclusiv cele neremunerate”;
art. 180, alin. (2) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Constituie conflict de interese deținerea de către manager persoană fizică, manager persoană juridică ori reprezentant al persoanei juridice de părți sociale, acțiuni sau interese la societăți comerciale ori organizații non-guvernamentale care stabilesc relații comerciale cu spitalul la care persoana în cauză exercită sau intenționează să exercite funcția de manager. Dispoziția de mai sus se aplică și în cazurile în care astfel de părți sociale, acțiuni sau interese sunt deținute de către rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ale persoanei în cauză”;
art. 180, alin. (4) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Dacă managerul selectat prin concurs ori reprezentantul desemnat al persoanei juridice selectate în urma licitaţiei publice se află în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de 30 de zile de la apariţia acestora. În caz contrar, contractul de management este reziliat de plin drept. Ministerul Sănătăţii sau, după caz, ministerul, instituţia publică sau primarul unităţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, după caz, semnatare ale contractului de management, vor putea cere persoanelor în cauză despăgubiri, conform clauzelor contractului de management”;
art. 183, alin. (9) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Dispoziţiile art. 180 alin. (1) lit. b) - d) referitoare la incompatibilităţi şi ale art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese se aplică şi persoanelor care ocupă funcţii specifice comitetului director”;
art. 184, alin. (12) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Dispoziţiile art. 180, alin. (1) lit. b), c) şi d) referitoare la incompatibilităţi şi ale art. 180, alin. (2) referitoare la conflictul de interese, sub sancţiunea rezilierii contractului de administrare, se aplică şi şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical din spitalele publice”;
art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Consilierii locali […] care au funcția de […] cenzor ori alte funcții de conducere […] la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unități administrative-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care face parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective”;
art. 301, alin. (1) din Codul penal, potrivit căruia „Fapta funcționarului public, care, în exercițiul atribuțiilor de serviciu, îndeplinește un act ori participă la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, soțul său, o rudă ori un afin până la gradul II inclusiv, sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de servicii sau foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani și interzicerea dreptului de a ocupa o funcție publică”.
Potrivit Legii nr. 176/2010, „fapta persoanei cu privire la care s-a constatat că a emis un act administrativ, a încheiat un act juridic, a luat o decizie sau a participat la luarea unei decizii cu încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective”.
Complementar, fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese sau al incompatibilității constituie temei pentru eliberarea din funcție, precum şi interdicția de a mai ocupa o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data rămânerii definitive a raportului, ori, după caz, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementărilor aplicabile demnității și funcției respective.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE, 24 septembrie 2014