Impactul cu o pasăre sau o serie de erori? Analiza tragediei aviatice din Coreea de Sud

Impactul cu o pasăre sau o serie de erori? Analiza tragediei aviatice din Coreea de Sud

Un potop de acuzații vin după prăbușirea avionului sud-coreean, pe măsură ce experții spun că impactul cu o pasăre nu ar fi putut distruge trenul de aterizare, iar o aterizare de urgență pe o pistă mai lungă ar fi salvat poate mai mulți pasageri din cei 181 câți se aflau la bord.

Tragedia aviatică din Coreea de Sud/ FOTO:X/Nexta

Tragedia aviatică din Coreea de Sud/ FOTO:X/Nexta

Avionul Boeing 737-800 cu două motoare și 181 de persoane la bord se presupune că ar fi întâlnit un stol de păsări în momentul în care se pregătea să aterizeze pe Aeroportul Internațional Muan, duminică dimineața.

Imagini neconfirmate arată o explozie și foc din motorul drept al avionului, ceea ce se presupune a fi momentul în care pasărea ar fi lovit aeronava, scrie Daily Mail.

Inițial, s-a speculat că impactul cu pasărea ar fi fost responsabil pentru defectarea trenului de aterizare, însă experții în aviație sunt de părere că aceasta nu ar fi putut cauza o astfel de defecțiune. Geoffrey Dell, expert australian în siguranța aviatică, a afirmat că nu a întâlnit niciodată o situație în care un impact cu o pasăre să oprească deschiderea trenului de aterizare.

De asemenea, Geoffrey Thomas, redactor-șef la Airline News, a subliniat că astfel de accidente din cauza păsărilor sunt frecvente, însă de obicei nu duc la pierderea avionului. Acesta a subliniat că un accident aviatic este rezultatul unui complex de factori, iar impactul cu păsările, deși problematic, nu este de obicei suficient pentru a duce la o tragedie de asemenea amploare.

Critici aduse serviciilor de intervenție

Avionul, care a încercat o aterizare pe burtă, a derapat de pe pista de 2.800 de metri, lovind un zid de beton și luând foc. În ciuda tragediei, doi membri ai echipajului au supraviețuit și au fost transportați la spital cu răni ușoare. Unii experți aviatici consideră că o pistă mai lungă ar fi oferit mai multe șanse echipajului pentru o aterizare de urgență reușită.

Critici au fost aduse și serviciilor de intervenție, după ce s-a aflat că echipele de pompieri nu au aplicat spumă pe pistă și nu au fost pregătite pentru o aterizare pe burtă. „De ce nu au fost prezente când avionul a aterizat? De ce avionul a aterizat atât de departe pe pistă?” s-a întrebat Geoffrey Thomas, aducând în discuție posibilele erori de intervenție.

Alți specialiști au subliniat că un impact cu o pasăre ar fi putut afecta motorul și ar fi dus la o defecțiune a sistemului hidraulic, ceea ce ar fi făcut imposibilă deschiderea trenului de aterizare. „Piloții ar fi fost nevoiți să ia decizii extrem de rapide”, a explicat Sally Gethin, expert în aviație.

Chiar și cu o pistă mai lungă, este posibil ca avionul să nu fi avut suficient timp pentru a opri înainte de a lovi zidul, având în vedere situația de urgență. „Accidentul nu este o urmare a unui defect de design, ci mai degrabă a unei serii de evenimente nefericite”, a concluzionat Marco Chan, expert în operațiuni aviatice.

Deși Jeju Air, compania aeriană implicată, a refuzat să comenteze asupra cauzelor accidentului, investigațiile sunt în curs. Autoritățile sud-coreene au deschis o anchetă, iar Coreea de Sud va colabora cu autoritățile americane, întrucât avionul a fost construit și proiectat în Statele Unite.

În urma accidentului, familiile îndoliate au fost sfâșiate de durere. Printre victime se numără și copii cu vârste sub 10 ani. Unii dintre pasagerii care au supraviețuit, cum ar fi însoțitorul de zbor Lee, se află în stare gravă, cu multiple fracturi. Acesta a fost transportat la spitalul Universitar Național din Seul, unde medicii sunt îngrijorați că ar putea suferi paralizie permanentă.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Ioana Ene Dogioiu / Filme cu proști care s-au crezut foarte deștepți

2 Locul unde se afla capitala sexului european în lumea antică. Orașul superb în care femeile se dăruiau bărbaților aproape gratis

3 Foarte interesante amănunte...

4 Marea autostradă din România plănuită în anii '80 care nu a mai fost realizată. Avea 870 de kilometri și trecea prin 11 județe

5 CTP, despre o eventuală interzicere a candidaturii lui C. Georgescu la prezidențiale: „Îl va transforma într-o tumoare imensă inoperabilă”