Hopa!/Facebook se simte amenințată de Clubhouse, rețeaua exclusivistă propulsată de o discuție între Elon Musk și directorul Robinhood
Rivalii trebuie uciși din fașă. A fost și mai este încă politica Facebook, cu toate că grupul a intrat în radarul autorităților antitrust. O nouă rețea, Clubhouse, încă exclusivistă, dar cu extindere rapidă, este imediat copiată de Facebook. E un potențial rival, pentru că se dovedește plin de succes acest nou mod de relaționare, așa că Facebook îi face o sosie și oferă facilitațile în rețeaua proprie, ca să nu apară vreo amenințare.
The New York Times relatează că această „clonă” a Facebook se află acum în fazele incipiente de dezvoltare şi nu este clar când va fi lansată. Chiar dacă sunt mutle necunoscute, totuși trebuie remarcat răspunsul cu viteza luminii la potențiala amenințare.
Ce este Clubhouse
Clubhouse este o rețea socială doar audio, bazată pe conversații sau povești, inclusiv grupuri de discuție. E o nișă devenită extrem de populară.
Clubhouse a fost lansată abia anul trecut. În decembrie avea 350 de utilizatori, iar acum a ajuns la 600 de mii la nivel global. E o răspîndire rapidă în condițiile în care intrarea în club se face pe bază de invitație din partea unui membru existent.
Recent, și-a sporit notorietatea după ce Elon Musk și directorul executiv al platformei de tranzacționare Robinhood, Vlad Tenev, au avut o convorbire pe această rețea.
Clonarea, arma Facebook
„Clonarea” fără reținere a unor idei a devenit o specialitate Facebook. Nu s-a dat în lături de la așa ceva nici în trecut. De, fapt majoritatea serviciilor suplimentare apărute în rețeaua socială au venit ca răspuns la potențiale amenințări, prin copierea acestor servicii.
A introdus funcții precum Stories and Reels, care au fost inspirate de Snapchat și TikTok. Facebook a clonat și Zoom după ce aplicația de videoconferință a crescut în popularitate. Unii spun, ironic, că probabil ultima idee măreață la Facebook a fost chiar ideea fondatoare.
Ca politică de dezvoltare, Facebook a mers fie pe copiere, fie pe cumpărarea rivalilor. Dacă nu poți învinge concurența, cumpăr-o pur și simplu! Așa s-a întâmplat cu Instagram și WhatsApp. Achiziția Beluga a însemnat, de fapt, cumpărarea tehnologiei care stă la baza platformei Messenger.
Dar pentru că înăbușirea concurenței este deja unul din capetele de acuzare în procesele sale antitrust, Facebook acționează prudent și nu pune bani pe masă pentru a anihila rivalul.