Giurgiu: Cea mai veche ambulanţă de la SAJ are un milion de kilometri la bord
Cea mai veche autospecială de la Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Giurgiu are o vechime de 12 ani de zile şi un milion de kilometri la bord.
"Parcul auto al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Giurgiu este format din 38 de ambulanţe, dintre care cinci de tip B1, B2 au fost achiziţionate în luna decembrie 2018 prin fonduri europene şi aşteptăm ca în următoarele două luni să mai primim două ambulanţe de tip C şi, gradual, cele vechi vor fi înlocuite. Cea mai veche ambulanţă a SAJ Giurgiu este din anul 2007 şi are un milion de kilometri la bord. Toate ambulanţele sunt dotate cu aparatură, pentru cele vechi facem tot efortul să le sprijinim şi pe partea mecanică şi să le întreţinem şi au apărut ambulanţe noi care încep încet să ne scoată din acest necaz, acest impact al maşinilor vechi. Toate ambulanţele noastre pleacă în teren, inclusiv ambulanţa cu un milion de kilometri la bord deoarece avem pus la punct un program de întreţinere mecanică a maşinilor", a declarat marţi, pentru AGERPRES, directorul medical al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Giurgiu, Simion Lăudat.
El a spus că, în prezent, SAJ Giurgiu lucrează cu un număr de şapte medici, trei posturi fiind scoase la concurs după ce unii dintre aceştia au demisionat şi au plecat să lucreze în alte structuri ale medicinei de urgenţă.
"Un post este vacant din anul 2016, s-au mai organizat concursuri, dar nu a venit nimeni, iar alte două posturi sunt vacante din luna februarie 2019. Toate posturile au fost scoase la concurs la începutul acestei luni, mai avem termen de înscriere încă două săptămâni de zile, dar încă nu s-a înscris nimeni", a completat Simion Lăudat.
De asemenea, acesta a adăugat că "salariile au crescut", dar "munca grea îi face pe unii medici să evite angajarea într-un servicu de ambulanţă".
Până la completarea posturilor vacante, medicii de la SAJ Giurgiu cu competenţă în medicină de urgenţă fac multe ore suplimentare. AGERPRES / (AS - autor: Camelia Bigan, editor: Irina Poenaru, editor online: Adrian Dădârlat)