GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziţiona electrocasnice mari

GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziţiona electrocasnice mari

Opiniile online din partea altor cumpărători sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari, relevă studiul GfK FutureBuy, dat publicităţii miercuri.

Cercetarea, realizată în 35 de ţări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărături online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste/ generaţii.

Cât priveşte percepţia cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporţie de 72%, decât bărbaţii (68%).

Potrivit sursei citate, următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de către experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).

De asemenea, într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.

La nivel european, cumpărătorii ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a aşteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet şi a modului în care mărcile pot construi relaţii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online şi offline.

În România, cercetarea s-a derulat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani. AGERPRES


populare
astăzi

1 Asta, pe care a făcut-o celebră canapeaua lui Căcărău, a ajuns să câștige 10.000 de euro pe lună din sinecuri la statul român

2 ALERTĂ Institutul Robert Lansing: Rețeaua Georgescu. Serviciile secrete militare ruse, în spatele tentativei de lovitură de stat din România

3 Potra nu vorbea în van când cerea „armatei” sale să iasă din casă! Tocmai au fost devoalate câteva sute de nume

4 Oana Zăvoranu o atacă la „supt” pe Dana Budeanu / Disputa politică s-a mutat în budoar?

5 Ponta, tot la „brațeta” lui Ghiță ai rămas? Câți „arginți” l-o fi costat poza asta?