Potrivit sursei citate, încercând să reducă emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Acest lucru ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.
Luând cuvântul la un eveniment organizat marţi de Asociaţia Federală a Industriei Germane (BDI), Christian Lindner a spus că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală şi de aceea guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu această legislaţie europeană.
Christian Lindner, membru al Partidului Liberal Democrat (FDP), care împreună cu social-democraţii şi verzii formează coaliţia guvernamentală de la Berlin, a mai spus că Germania va fi cea mai importantă piaţă pentru vehiculele electrice.
În urmă cu câteva săptămâni şi ministrul german al Transporturilor şi-a exprimat o puternică opoziţie faţă de planurile de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare cu ardere în Uniunea Europeană în 2035, argumentând că acest lucru ar discrimina vehiculele alimentate cu combustibili sintetici, informa AP News.
„Nu suntem de acord cu deciziile”, a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, reporterilor la Berlin.
„Vrem să modelăm transformarea într-un mod deschis din punct de vedere tehnologic”, a spus oficialul. „Aceasta include înmatricularea de maşini noi după 2035 dacă sunt alimentate exclusiv cu combustibili sintetici într-un mod neutru din punct de vedere climatic.”
Conform sursei citate, combustibilii sintetici sau e-combustibilii sunt fie rafinaţi din fabrici, fie fabricaţi folosind procese chimice de bază şi electricitate. Dacă electricitatea este generată din surse regenerabile, cum ar fi eolianul sau solarul, atunci combustibilii sunt consideraţi „neutri din punct de vedere climatic”, deoarece arderea lor eliberează în atmosferă doar atât carbon decât a fost îndepărtat anterior.
Totuşi, criticii susţin că oferta limitată de e-carburanţi ar trebui rezervată acelor moduri de transport în care electrificarea nu este fezabilă în prezent, cum ar fi avioanele.