Generația a doua a modelului Duster, prezentată oficial de Dacia Renault la Salonul Auto de la Frankfurt
O nouă versiune a modelului Duster de la Dacia a fost dezvăluită marți de către constructorul auto francez în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt ce și-a deschis porțile în aceste zile.
Cel mai bine vândut model al gamei la nivel internațional, Duster se prezintă cu un nou design, atât la exterior, cât și la interior, dar și cu o serie extinsă de echipamente.
Potrivit producătorului, în materie de motorizări noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) și TCe 125 (în versiunile 4X2 și 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.
În ceea ce privește oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 și dCi 110 CP în versiunile 4X2 și 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.
Lansat mai întâi sub marca Dacia, Duster este vândut începând din anul 2011 și sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile și Columbia), precum și în Rusia și în India.
Până în prezent, Duster a fost vândut în peste două milioane de exemplare în mai mult de o sută de țări, sub cele două mărci.
Conform datelor oficiale, în primul semestru din 2017, Dacia a afișat vânzări generale de peste 332 800 de unități în întreaga lume, în creștere cu aproape 12%. De asemenea, în Europa, cota sa de piață a ajuns la 2,6%, în regiunea Eurasia până la 3,2 %, iar în Maghreb la 23,5%. Dintre cele 44 de țări unde este comercializată marca Dacia, 22 au stabilit în primul semestru recorduri în materie de cotă de piață sau de vânzări.
În Europa, cea mai vândută mașină Dacia către clienții particulari este Sandero, în timp ce Duster se situează pe locul al treilea în rândul modelelor SUV cele mai vândute către clienții persoane fizice.
În România, Dacia a vândut, în primul semestru, 19.696 unități, în creștere cu 25,8% față de perioada similară din anul anterior.
AGERPRES