Fustele din tul și pantalonii de jogging domină actualele preferințe vestimentare (raport Google)
Fustele din tul și pantalonii de jogging domină actualele preferințe vestimentare, potrivit primului raport asupra tendințelor în modă, publicat de Google, care a analizat miliarde de căutări realizate din 2009 pe motorul său de căutare. Astfel, căutările pe tema fustelor de tul au crescut cu 34% din ianuarie 2014 până în prima lună a anului 2015, relatează luni AFP. 'Cine a spus că trebuie să fii dansatoare ca să porți fustă de tul?', scriau duminică doi specialiști ai Google în probleme de modă, Yarden Horwitz și Olivier Zimmer, pe blogul grupului american de internet.
'Plecată de pe coasta de vest, tendința fustei de tul a traversat Statele Unite, dacă urmărim căutările pe Google. Consumatorii caută acest tip de fustă în toate culorile curcubeului (și chiar de culorile curcubeului), însă cele mai populare culori sunt cele clasice: negru și alb', adaugă ei.
Google strânge datele despre căutările pe teme de modă localizând internauții, pentru a determnia cum se propagă tendințele. De exemplu, fusta midi a revenit pe piața britanică în 2013 și a intrat apoi pe piața din Statele Unite, unde căutările au crescut de nouă ori în ultimii trei ani, potrivit Google.
Unul dintre cele mai populare articole vestimentare, cu căutări în creștere cu 165% într-un an (2014), este pantalonul de jogging 'pentru bărbați, femei, băieți, fete și chiar bebeluși, demonstrând interesul masiv pentru acest produs', se mai arată pe blog. Cele mai căutate sunt articolele decorate cu emoticonuri.
În schimb, pe pantă descendentă s-au aflat pantalonii scurți cu talie înaltă, care au înregistrat căutări cu 42% mai scăzute în 2014. În aceeași categorie a articolelor în declin se mai află îmbrăcămintea vintage și costumele de baie din două piese, cu șnururi.
Alte 'vedete demodate', care pierd teren, sunt cele care aparțin tendinței 'normcore' (purtarea unor articole de îmbrăcăminte voit obișnuite, de tipul pantaloni jeans prespălați, bascheți). AGERPRES