Stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 80%. În 2020 este imposibilă finalizarea lucrărilor, dar sunt speranţe că se va putea circula pe acest lot de autostradă până la jumătatea anului 2021.
”După o sumedenie de zone construite şi refăcute în mod repetat în aceşti ani de şantier, grecii şi-au dat în sfârşit seama că doar prin protejarea terasamentelor vor ieşi din acest cert vicios. Aşa că au suplimentat considerabil echipele care se ocupă de sistemul de scurgere a apei de pe autostradă.
Au avansat consistent şi la aşternerea balastului stabilizat şi asfaltului, rămânând pentru 2021 doar câteva puncte nevralgice neacoperite. La structuri subcontractorul Retter se apropie de finalizarea celui de-al doilea pod peste Mureş de la Sâncrai”, susţin specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructură.
Punctul critic al şantierului rămâne în continuare zona nodului rutier de la Teiuş cu podul peste calea ferată Alba Iulia-Cluj Napoca, unde se desfăşoară o cursă contra-cronometru pentru finalizarea pilelor podului până la începutul lunii decembrie, când este programată întreruperea liniei pentru ridicarea tablierului metalic. În ceea ce priveşte lotul1, de la Sebeş la Sântimbru, stadiul fizic este de 96%, existând astfel şanse să fie dat în circulaţie până la sfârşitul anului.