Fotbal: TVR1, lider absolut de audiență cu meciul România - Ungaria
Partida dintre reprezentativele României și Ungariei, transmisă în direct de TVR 1, TVR HD și TVR+, a fost aproape la fel de vizionată ca finala Cupei Mondiale 2014. Peste 4,3 milioane de români la România-Ungaria - în cel mai vizionat minut al meciului, anunță un comunicat remis AGERPRES.
Foto: (c) DAVID PASARIS/AGERPRES FLUX
3.339.000 de români au urmărit sâmbătă seară la TVR 1 confruntarea dintre echipele României și Ungariei, partidă disputată în preliminariile UEFA EURO 2016. Transmis în direct de la Arena Națională din București, meciul a pus TVR 1 pe poziția de lider de audiență pe toate targeturile: național, urban, comercial. Dacă finala Cupei Mondiale 2014 a înregistrat un rating mediu de 3,4 milioane de telespectatori, partida România-Ungaria a ajuns la o medie de peste 3,3 milioane de privitori.
În medie, 3.339.000 de români au stat cu ochii pe televizor sâmbătă seara, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 19.01-20.54, un rating* mediu de 18% și o cotă medie de piață** de 37,9% la nivel național.
TVR a înregistrat astfel cea mai mare audiență a zilei de 10 octombrie, pe intervalul amintit TVR 1 a avut de patru ori mai mulți telespectatori decât următorul post clasat, ProTV.
În ceea ce privește publicul din mediul urban, partida România-Ungaria a fost urmărită de 1.865.000 de telespectatori (rating mediu 18,5%, share mediu 39,8%), dintre care 774.000 reprezintă targetul comercial (15,3% rating mediu, respectiv 40,7% cotă medie de piață).
Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat spre finalul partidei (ora 20.53), când nu mai puțin de 4.348.000 de români urmăreau la TVR 1 jocul tricolorilor în așteptarea înscrierii golului victoriei (rating 23,5%, share 43,1% la nivel național). Dintre aceștia, 2.360.000 erau din mediul urban (rating 23,4%, share 45,5%). Tot finalul partidei a fost cel mai atractiv și pentru publicul tânăr, ora 20.51 aducând recordul de telespectatori pe target comercial: 1.008.000 de persoane (rating 20%, share 47%).
Și Studio Fotbal, care a urmat meciului, a înregistrat cea mai bună audiență pe intervalul 21.00-21.10. În medie, 1.531.000 de români au urmărit, intervențiile moderatorului Tudor Furdui și ale invitaților săi de la Arena Națională, poziționând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audiențelor, cu un rating mediu de 8,3% și un share mediu de 15,4% la nivel național.
În medie, 815.000 de telespectatori din mediul urban la TVR 1 au urmărit imagini în direct de la Arena Națională, unde suporterii au lăsat un stadion devastat (rating mediu 8,1%, share mediu 15,8%). 382.000 dintre aceștia au reprezentat targetul comercial (rating mediu de 7,6% și cotă medie de piață de 18%).
Întâlnirea de sâmbătă seară a fost, pentru reprezentativele României și Ungariei, meciul direct cu numărul 25 și al 12-lea oficial. Rezultatul obținut aseară, scor egal (1-1), complică șansele românilor de calificare.
Telespectatorii TVR pot urmări, în exclusivitate, toate cele zece partide jucate de 'tricolori' pentru calificarea la EURO 2016: Grecia — România (7 septembrie 2014, încheiat cu scorul de 1-0), România — Ungaria (11 octombrie 2014, încheiat cu 1-1), Finlanda — România (14 octombrie 2014), România — Irlanda de Nord (14 noiembrie 2014), România — Insulele Feroe (29 martie 2015), Irlanda de Nord — România (13 iunie 2015), Ungaria — România (4 septembrie 2015), România — Grecia (7 septembrie 2015), România — Finlanda (8 octombrie 2015) și Insulele Feroe — România (11 octombrie 2015). Toate meciurile sunt precedate și urmate de studiouri de dezbateri.
În această toamnă, TVR continuă o tradiție începută în 1960, la preliminariile primului turneu european de fotbal. De atunci, TVR a transmis, o dată la patru ani, meciurile României în calificările pentru Campionatul European. Din 1960 până în prezent s-au disputat 14 ediții, EURO 2016 fiind ediția cu numărul 15. Toate meciurile României de calificare la EURO 2016 sunt transmise în direct și exclusiv la TVR, potrivit comunicatului TVR.
AGERPRES (AS/editor: Teodora Oprea)