Foarte interesante amănunte...
Un fost pilot de vânătoare din Marina SUA a povestit cum escadrila sa a întâlnit OZN-uri aproape zilnic, luni de zile, în timp ce se antrena în largul coastelor americane.
Incidentele au inclus o coliziune apropiată cu un obiect care părea un cub în interiorul unei sfere şi o întâlnire cu o flotă de obiecte care se mişcau cu 222 de km/oră împotriva vântului, relatează Yahoo News , citând un raport The Telegraph.
Locotenentul Ryan Graves, un pilot de F/A-18 Super Hornet, conduce acum un efort de încurajare a raportării incidentelor de acest gen şi pledează pentru un studiu ştiinţific a ceea ce armata numeşte Fenomene Aeriene Neidentificate [UAP].
Anul trecut, Congresul SUA a organizat prima audiere privind UAP-urile din ultimii 50 de ani, iar Pentagonul a primit 350 de rapoarte noi în ultimii doi ani, dintre care 171 rămân neexplicate.
Zonă de spaţiu aerian separată
Locotenentul Graves a povestit pentru Telegraph cum, în 2014, escadrila sa - VFA-11 "Red Rippers" - avea baza pe USS Theodore Roosevelt, un portavion cu propulsie nucleară, care se pregătea pentru o misiune în Golful Persic.
Piloţii s-au antrenat într-o zonă de spaţiu aerian separată, numită W-72, în largul coastei Virginiei, unde nu avea voie să zboare nimeni altcineva.
După ce radarul avioanelor a fost modernizat, piloţii au început să detecteze obiecte în zona de antrenament.
Iniţial, acestea au fost respinse ca fiind erori radar, dar apoi obiectele au zburat mai aproape şi au început să se vadă pe sistemele FLIR, care sunt camere cu infraroşu ce detectează căldura.
"Era aproape ca şi cum soarele ar fi luminat cu o lanternă [UAP-urile]. Le aveam pe un radar, iar apoi apăreau pe FLIR. Zburam pe lângă ele cât de jos puteam, încercând să le vedem. Încercam să ne dăm seama ce erau aceste lucruri. Le vedeam aproape zilnic. Mergeam acolo şi erau acolo dimineaţa, erau acolo seara. Aceste lucruri au fost destul de mult timp acolo. Erau de la două sau trei până la şase sau şapte", a declarat locotenentul Graves.
La un moment dat, aproape că a avut loc o coliziune când un obiect a trecut chiar între două avioane cu reacţie, la mai puţin de 15 metri de avionul principal.
Locotenentul Graves a declarat că pilotul implicat a fost zdruncinat după ce a aterizat înapoi pe portavion.
Cub negru în interiorul unei sfere transparente
"El a spus: 'Aproape că am lovit una dintre chestiile astea blestemate!' şi cu toţii ştiam despre ce vorbea", a precizat Graves.
"Obiectul era staţionar şi l-a descris ca fiind un cub gri închis sau negru în interiorul unei sfere transparente. A anulat zborul, neavând încredere în capacitatea sa de a elibera spaţiul aerian din faţa lui", a continuat locotenentul.
Piloţii au început să opereze în diferite părţi ale zonei lor de antrenament pentru a evita lovirea obiectelor neidentificate.
La începutul anului 2015, USS Theodore Roosevelt s-a mutat, aşa cum era programat, din Virginia în Jacksonville, Florida.
Dar apariţiile de UAP-uri au continuat în apropierea navei, chiar dacă aceasta s-a mutat cu 965 km spre sud.
Acesta a fost momentul în care un pilot de F/A-18 a filmat unul dintre cele mai faimoase videoclipuri cu OZN-uri, care arată un obiect care părea un "titirez".
"A fost un obiect unic pe care noi l-am înregistrat într-o singură noapte", a declarat locotenentul Graves.
"Un avion din escadrila mea, se întorcea la navă, se afla la est de aceasta, la aproximativ 4,5 sau 6 km de ţărm. Atunci au văzut 'titirezul'".
Pe înregistrarea video, care a fost declasificată ulterior, piloţii pot fi auziţi strigând "Oh, Doamne!" şi "Uită-te la chestia aia, tipule!" şi "Se roteşte!".
Locotenentul Graves a participat la şedinţa de informare de după zbor alături de alţi piloţi şi de un grup considerabil de "oameni din sectorul informaţiilor".
"Nimeni nu a crezut că acest lucru este benign. Era foarte clar că era ceva neobişnuit şi în afara normalului. Ceea ce nu se vede [pe imaginile declasificate] este informaţia radar, care arată o formaţiune de patru până la şase obiecte care operau într-un fel de exterior al titirezului. S-au întors foarte repede şi toate s-au cam amestecat, apoi s-au rostogolit şi s-au reformat în direcţia opusă. S-au întors, a fost o întoarcere bruscă. Nu ştiu sută la sută dacă erau aceleaşi obiecte pe care le vedeam înainte [în largul Virginiei]", a adăugat el.
Americanii pentru Siguranţa Aerospaţială
De la plecarea din Marină, locotenentul Graves a lansat organizaţia Americans for Safe Aerospace (Americanii pentru Siguranţa Aerospaţială), care are ca scop promovarea raportării UAP-urilor, cu scopul de a contribui la coordonarea între sectorul public şi cel privat.
"Cred că se îndreaptă în direcţia cea bună. Cred că o mare parte din bagajul cultural care a împiedicat raportarea a dispărut, cel puţin în Marină. Nu pot vorbi pentru alte ramuri. Am primit rapoarte de la oameni care încă mai zboară acolo, care încă văd aceste obiecte. Unii dintre ei descriau cuburi şi sfere. Am auzit descrieri pe parcursul a opt sau nouă ani, practic fiind raportat acelaşi obiect.
De asemenea, sunt raportate şi obiecte albe, fără trăsături distinctive. Trebuie să fim conştienţi de faptul că există obiecte în spaţiul nostru aerian şi nu ştim exact ceea ce sunt. Incertitudinea din spaţiul nostru aerian este o ameninţare la adresa securităţii naţionale", a afirmat Graves.
El a adăugat că trebuie adunate mai multe date pentru a putea identifica obiectele.
"Sunt multe lucruri pe masă, dar avem nevoie de mai multe date. Pur şi simplu nu suntem în punctul în care să putem trage concluzii", a mai declarat Graves.