Lansarea, parte a programului National Security Space Launch (NSSL), va implica teste pentru „operarea în noi regimuri orbitale”, a dezvăluit Space Systems Command într-un comunicat de presă, preluat de publicația americană Air&Space Forces.
Naveta X-37 a funcționat, în trecut, pe o orbită joasă a Pământului, la o distanță de aproximativ aproximativ 110-500 de mile (170 – 800 km), dar Falcon Heavy poate livra încărcături utile de 27.700 de kg — mult mai mult decât X-37B — pe orbită geosincronă la mai mult de 22.000 de mile (35.400 km).
Vehiculul de testare orbital secret fără echipaj (X-37), construit de Boeing, poate transporta mai multe sarcini utile pentru a demonstra noile tehnologii. Această misiune se va concentra pe „tehnologii de conștientizare a domeniului spațial”, conform Forței Spațiale americane (USSF). De asemenea, va ajuta NASA să investigheze efectele radiațiilor pe termen lung asupra semințelor de plante, „pregătind calea pentru viitoarele misiuni spațiale cu echipaj”.
„X-37B continuă să echipeze Statele Unite ale Americii cu cunoștințele necesare pentru a îmbunătăți operațiile spațiale actuale și viitoare”, a declarat șeful operațiilor spațiale, generalul B. Chance Saltzman, într-un comunicat. „X-37B Misiunea 7 demonstrează angajamentul USSF față de inovare și definirea artei posibilului în domeniul spațial.”
Deocamdată nu se știe când se va întoarce X-37B din cea de-a șaptea sa misiune care ar putea fi și ultima.
Cu fiecare misiune succesivă, X-37 a petrecut din ce în ce mai mult pe orbită. Ultimul său zbor a durat 908 zile, din 17 mai 2020 până în 12 noiembrie 2022.
Misiunile anterioare au avut: 780 de zile — 7 septembrie 2017, până pe 27 octombrie 2019 718 zile — 20 mai 2015 până pe 7 mai 2017 674 de zile — 11 decembrie 2012, până pe 17 octombrie 2014 468 de zile — 5 martie 2011 până pe 16 iunie 2012 224 de zile — 22 aprilie 2010 până pe 3 decembrie 2010.
Dacă tendința misiunilor extinse va continua, X-37B nu ar ateriza până în iunie 2026 sau mai târziu. Nu este clar câte zboruri mai poate suporta avionul spațial fără echipaj. În 2020, când Saltzman era încă general-locotenent, acesta a dat de înțeles că nava spațială s-ar putea apropia de sfârșitul întrebuințării. X-37B, a spus el atunci, ar putea exemplifica „tehnologia care și-a îndeplinit scopul și [poate] este timpul să începem să ne uităm la următoarea capabilitate disponibilă”.
Secretul care învăluie activitatea X-37B a dat naștere de-a lungul timpului multor speculații, de la satelit spion inclusiv pentru observarea stației spațiale chineze Tiangong-1, livrarea de arme în spațiu, testarea propulsorului electromagnetic cu microunde EmDrive și lansarea de la bordul său a unor sateliți neînregistrați. În general, au fost respinse atât la nivel oficial de Pentagon cât și de specialiști, iar unele presupuneri exagerate pe acest subiect nu mai primesc atenția Departamentului american al Apărării (DoD) pentru a fi dezmințite.
Totuși, cel puțin una dintre speculații a fost confirmată oarecum, Forțele Aeriene americane (USAF) dezvăluind în 2015, că X-37B testează un sistem de propulsie cu efect Hall (propulsor ionic). În plus, fostul secretar al USAF, Heather Wilson, a declarat în iulie 2019, la o lună după ce părăsise postul că atunci, când un X-37B se afla pe o orbită eliptică, ar putea, la perigeu (cel mai apropiat punct de Pământ al orbitei), să folosească atmosfera rarefiată pentru a face o schimbare a orbitei, împiedicând unii observatori să descopere noua orbită pentru un timp, putându-se astfel desfășura activități secrete.
SURSA: defenseromania.ro