Florin Barbu, reținut de DNA în dosarul primarului Pendiuc

Florin Barbu, reținut de DNA în dosarul primarului Pendiuc

Un alt inculpat, respectiv Florin Barbu, a fost reținut joi seară de procurorii DNA în dosarul în care este implicat primarul municipiului Pitești, Tudor Pendiuc, au declarat pentru AGERPRES surse judiciare.

Tot joi seară, au fost reţinuţi de procurorii DNA primarul Tudor Pendiuc, fiica acestuia, Ema, şi un alt om de afaceri piteştean, Valentin Vişoiu, care controlează grupul de firme Conarg. Aceştia urmează să fie duşi la instanţă cu propunere de arestare preventivă.

Tudor Pendiuc este cercetat pentru fapte de corupţie privind acordarea unor contracte de achiziţii publice, prejudiciul fiind de aproximativ 1 milion de euro.

Surse judiciare au precizat pentru MEDIAFAX că Pendiuc este acuzat de abuz în serviciu (două acte materiale) şi luare de mită (un act material).

Potrivit surselor citate, mita ar fi constat într-un apartament primit de fiica sa, Ema Pendiuc, în valoare de aproximativ 130.000 de euro.

Ema Pendiuc, acuzată de complicitate la luare de mită, le-a spus anchetatorilor că apartamentul care se presupune că ar fi fost primit drept mită a fost în realitatea cumpărat, prin contract de vânzare- cumpărare, cu chitanţă, potrivit aceloraşi surse.

Directorul Direcţiei Tehnice şi de Urbanism din Primăria Piteşti, Emilian Nechita, a fost adus la sediul DNA din Capitală, joi seară.

Primăria Piteşti şi locuinţa lui Tudor Pendiuc au fost percheziţionate de procurori, joi dimineaţă. În acelaşi dosar au fost făcute percheziţii la sediile mai multor firme, precum şi la locuinţele unor persoane, din Piteşti şi Bucureşti.

Surse judiciare au declarat, pentru MEDIAFAX, că dosarul vizează activitatea de transport public de persoane, realizată, în ultimii şapte ani, de o asociere de firme, între care SC Publitrans 2000 SA, firmă deţinută în totalitate de Consiliul Local Piteşti, şi două firme private, respectiv SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA.

Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, în urmă cu mai mulţi ani, Primăria Piteşti şi primarul Tudor Pendiuc ar fi susţinut şi realizat o asociere între SC Publitrans 2000 SA, firma Consiliului Local, şi două firme private - SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA -, asociere în baza căreia SC Publitrans SA se obliga să pună la dispoziţie baza materială, respectiv clădiri şi terenuri, dar şi personal calificat, iar cele două firme ar fi urmat să pună la dispoziţie 80 de autobuze pentru transport public deţinute în proprietate, fapt prevăzut şi în caietul de sarcini.

Conform surselor citate, asocierea dintre cele două firme nu a deţinut autobuzele, aşa cum prevedea caietul de sarcini, iar în aceste condiţii Comisia de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei Piteşti ar fi primit date false cu privire la deţinerea autobuzelor cu care asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA trebuia să vină ca aport la această asociere.

Oferta asocierii dintre SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA a fost considerată de către comisia de evaluare ca fiind singura care îndeplinea condiţiile de calificare pentru încheierea contractului, deşi asocierea dintre cele două firme nu deţinea autobuzele.

Ulterior încheierii contractului, Consiliul Local Piteşti ar fi alocat de la bugetul local subvenţii de peste 50 de milioane de lei pentru transportul public.

Pentru a gira încheierea şi derularea contractului între firma Consiliului Local şi asocierea dintre cele două firme private, primarul Tudor Pendiuc ar fi primit de la administratorul celor două firme bani şi bunuri, inclusiv o locuinţă într-un cartier rezidenţial din Capitală, spun sursele judiciare citate.

În 27 martie anul acesta Consiliul Local Piteşti a validat, prin vot, un "Acord formal privind îndeplinirea obligaţiilor de serviciu public stabilit prin Contractul de delegare a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Piteşti". Acordul formal prevede continuarea activităţii de transport public de persoane prestată de SC Publitrans şi asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA, începând de la 1 martie 2014 pe o perioadă de cel mult doi ani.

Conform articolului 1 din acordul formal aprobat anul acesta de autoritatea locală, SC Publitrans şi asocierea dintre cele două firme private stabilesc ”să efectueze transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Piteşti începând cu data de 1.03.2014, în conformitate cu prevederile cuprinse în Contractul de Asociere în participaţiune nr. 1029/22.02.2008 cu modificările şi completările ulterioare, pe o perioadă de maxim doi ani”. La articolul 2 din Acord se precizează că această perioadă de doi ani poate fi redusă cu o notificare făcută de firma Consiliului Local cu cel puţin zece luni înainte de data la care se propune încetarea.

La momentul votării în Consiliul Local al respectivului acord formal, consilierii PNL din Consiliul Local Piteşti s-au opus, invocând că legislaţia românească şi cea europeană nu permit prelungirea contractelor în participaţiune.

"Menţionăm că există probleme de legalitate şi în ceea ce priveşte contractul iniţial, consilieri locali din legislaturile anterioare dând explicaţii la DNA referitor la acest contract şi la modul cum s-a acordat subvenţia corespunzătoare. Noi considerăm că rezolvarea acestei probleme era extrem de simplă, dacă conducerea Primăriei Piteşti ar fi început demersurile pentru achiziţionarea unor noi autobuze în urmă cu doi ani. Adresăm această întrebare conducerii S.C. PUBLITRANS 2000 S.A. şi conducerii Primăriei Piteşti. Care sunt motivele amânării până în ultimul moment a unei soluţii şi de ce rezolvarea problemei transportului local în Piteşti a presupus existenţa unui vot al unor consilieri locali care i-ar putea aduce în faţa procurorilor DNA? Mai precizăm că există o adresă din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei, ce nu a fost adusă la cunoştinţa tuturor consilierilor, care precizează fără echivoc, că aceste contracte nu pot fi prelungite", susţineau membrii PNL din Consiliul Local Piteşti, într-un comunicat de presă dat publicităţii după aprobarea acestui acord formal, prin se prelungea activitatea de transport public prestată de Publitrans şi ascoierea dintre cele două firme private.

Social-democratul Tudor Pendiuc este unul dintre cei mai longevivi primari din România. El a fost ales primar al municipiului Piteşti pentru prima dată în anul 1992 şi de atunci ocupă fără întrerupere această funcţie, fiind reales de piteşteni la fiecare patru ani.

Tudor Pendiuc conduce PSD Argeş, după ce fostul preşedinte al organizaţiei judeţene, Constantin Nicolescu, a fost condamnat definitiv pentru conflict de interese.

 


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri