Factură de 9.000 de lei după o „eroare de citire” a contorului. E.ON își cere scuze
O femeie din Reșița, Caraș-Severin, a primit o factură de gaz de 9.000 de lei pentru un consum nereal. E.ON a recunoscut greșeala, dând vina pe „o eroare de citire” a contorului.
O femeie din Reșița a primit o factură de 9.000 de lei după o citire eronată a contorului
O pensionară din Reșița a suferit un șoc în momentul în care i-a venit o factură de curent de 9.064 de lei pentru lunile de vară (perioada 11.05.2022 – 10.08.2022). Practic, factura includea un consum de 3.065 de mc (32.351 kwh), citit de distribuitor.
Potrivit datelor de facturare, femeii i-a fost facturat consumul cuprins între indexul 6.219 și indexul 9.284, la data de 10 august 2022, în condițiile în care în ziua de 26 septembrie 2022 contorul său indica un index de 6.323.
„Ultima factură depășește orice limită. După ce a fost citit de o persoană autorizată a venit și factura. În loc să aibă cifrele de pe contor, care pot fi văzute oricând, factura avea un consum cu 3.000 mc în plus, ceea ce e aberant. O persoană singură nu putea avea un astfel de consum la o casă”, a declarat femeia din Reșița, pentru Radio Timișoara .
E.ON a reparat greșeala și își cere scuze
Reprezentanții companiei E.ON au recunoscut greșeala din cazul femeii din Reșița, susținând că în acest caz a fost vorba de o eroare de citire a contorului.
„Din verificările efectuate, în cazul sesizat de dumneavoastră, a fost emisă o factură de regularizare în baza indexului citit de către personalul operatorului de distribuție. În această situație, pentru care ne cerem scuze clientului, a fost identificată o eroare de citire, eroare care a fost corectată, urmând să fie emisă factura aferentă”, a transmis E.ON.
Compania a mai arătat că „astfel de situații sunt rare”, dar în cazul în care sunt clienți care consideră că facture nu le-a fost calculată corect, por cere lămuriri.
„Pentru orice neclarități referitoare la facturi sau la furnizarea de gaze naturale sau energie electrică, ne îndrumăm clienții să ne contacteze pe mai multe canale: în scris, pe site-ul e.on.ro/contact; telefonic, la numerele 0265.200.366 și 0265.200.900, între orele 8:00-20:00”, a mai transmis E.ON.
Șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș, Alin Gubandru, a declarat că în luna septembrie, la Protecția Consumatorului au fost depuse doar 12 sesizări legate de serviciile de furnizare a energiei, dintre care doar trei plângeri legate de modul de calcul al facturilor. „Toate cele trei plângeri sunt în curs de verificare”, a declarat Gubandru.
Sursa: adevarul.ro