Facebook testează un flux de actualități structurat în două module și provoacă îngrijorare în industria mass-media
Facebook testează în această perioadă în șase țări un nou tip de flux de actualități, în care conținuturile publicate de companii sunt despărțite de conținuturile publicate de prieteni. Testele efectuate de cunoscuta rețea de socializare au generat îngrijorare în rândul companiilor din industria mass-media, informează europe1.fr.
Facebook dorește ca fluxul său de actualități să fie divizat în două module. O primă parte va fi alcătuită din conținuturile publicate de prietenii utilizatorului și din mesaje sponsorizate de paginile Facebook. A doua parte va grupa toate celelalte conținuturi ale paginilor de Facebook ce nu sunt sponsorizate de rețeaua de socializare.
O schimbare dezastruoasă pentru companiile mass-media
O astfel de modificare, testată în Sri Lanka, Bolivia, Slovacia, Serbia, Guatemala și Cambodgia, ar fi dezastruoasă pentru numeroși producători de conținuturi din industria mass-media. Toate conținuturile pe care firmele de media nu decid să le promoveze — prin intermediul publicității și, deci, plătind sume de bani rețelei Facebook — vor ajunge în plan secund și vor fi, deci, mai puțin accesibile utilizatorilor de Facebook din țările menționate. Potrivit The Guardian, nivelul de interacțiune dintre utilizatori și paginile de Facebook ar fi scăzut imediat cu 60%-80% în cele șase țări vizate de această schimbare.
Această scădere determină în mod automat o scădere a frecventării site-urilor companiilor mass-media prin intermediul conturilor pe care acestea le dețin pe rețelele de socializare. Site-urile mici, slab referențiate pe motoarele de căutare și care se bazează pe rețelele de socializare pentru a supraviețui, sunt primele care vor fi afectate. Însă și companiile media mult mai populare, pentru care circa 50% dintre clienți se conectează prin intermediul rețelelor de socializare, vor fi la rândul lor lovite din plin de această modificare.
Facebook încearcă să dea asigurări
La rândul ei, Facebook încearcă "să stingă incendiul". Rețeaua de socializare americană, care are deja peste 2 miliarde de utilizatori, a publicat un comunicat marți pentru "a clarifica" situația și a dat asigurări spunând că nu există un plan de "extindere a acestui test".
"Scopul acestui test este de a înțelege dacă utilizatorii ar prefera să aibă două spații distincte pentru conținuturile personale și mesajele publice. Nu avem în planurile noastre să extindem acest test în alte țări sau să cerem paginilor de Facebook să plătească rețelei noastre pentru a apărea în fluxul de actualități", au transmis reprezentanții companiei Facebook.
Însă în pofida acestor afirmații, simpla testare a acestei funcții îi îngrijorează pe editori. "Reach-ul anumitor pagini de pe Facebook a scăzut cu două treimi între joi și vineri", a anunțat, alarmat, un jurnalist slovac.
Pe parcursul ultimelor luni, modificările operate asupra fluxului de actualități de pe Facebook au avut deja consecințe asupra companiilor mass-media și a paginilor Facebook în ansamblul lor.
În urmă cu câteva luni, rețeaua de socializare a decis să declaseze conținuturile care nu erau plăcute sau partajate de către prietenii utilizatorilor. În aceeași manieră, înregistrările video sunt de acum promovate într-o manieră mult mai pregnantă, în detrimentul articolelor "tradiționale".
AGERPRES