EXPERIMENT ratat pentru The Sun la accesul online contra-cost.Tabloidul britanic renunţă la abonamentele digitale
The Sun, tabloidul cu cele mai mari vânzări din Marea Britanie, a decis să renunţe la sistemul său de abonamente online, după ce site-ul publicaţiei deţinute de Rupert Murdoch a ratat acest experiment digital, nereuşind să atragă un număr suficient de mare de cititori, informează Reuters.
EXPERIMENT ratat pentru The Sun la accesul online contra-cost.Tabloidul britanic renunţă la abonamentele digitale, pentru a atrage mai mulţi cititori (Imagine: modelsstandout.co.uk)
Renunţarea la abonamentul online, introdus în 2013, marchează eşecul suferit de The Sun în încercarea sa de a-şi crea o piaţă de nişă în spaţiul digital, spre deosebire de marele său rival, tabloidul Daily Mail, ce deţine unul dintre cele mai populare site-uri din lume.
Decizia de renunţare la sistemul de abonament digital reprezintă, de asemenea, prima schimbare de strategie adoptată de Rebekah Brooks, care a revenit în mass-media pentru a manageria The Sun şi The Times, în calitate de director executiv al diviziei print din grupul de presă al magnatului Rupert Murdoch.
Rebekah Brooks, care a preluat această funcţie în septembrie, şi-a petrecut ultimii patru ani încercând să îşi reabiliteze numele, după ce a fost acuzată că a fost implicată în mod activ într-un scandal uriaş, declanşat de interceptarea ilegală de către The Sun a telefoanelor unor celebrităţi şi politicieni, cu scopul de a publica diverse articole.
"Am toată încrederea că această evoluţie digitală va asigura faptul că poziţia unică pe care The Sun o ocupă în cultura britanică va fi păstrată şi consolidată", a declarat Rebekah Brooks într-o declaraţie adresată angajaţilor tabloidului.
Site-ul tabloidului The Sun va putea fi consultat din nou în regim de gratuitate începând din 30 noiembrie, însă anumite produse cu plată ale sale, vizate de abonamente ce au fost deja plătite, vor fi menţinute.
Recunoaşterea implicită de către tabloidul britanic a faptului că cititorii nu sunt dispuşi să plătească online pentru acest tip de jurnalism are loc într-o perioadă în care industria mass-media are opinii împărţite în ceea ce priveşte considerarea abonamentelor online şi a publicităţii digitale drept o soluţie eficientă pentru acest sector de activitate, care se confruntă cu dificultăţi considerabile, din cauza scăderii constante a veniturilor generate de publicitate.
"În ceea ce priveşte jurnalismul popular, în general, cred că este incredibil de greu să implementezi cu succes un model de abonament pentru acest tip de conţinut. Acest tip de jurnalism nu oferă informaţii financiare de tip premium", a declarat Douglas McCabe, analist media la compania Enders Analysis.
Printre ziarele care au avut succes în activitatea de implementare a abonamentelor online se află Financial Times, The New York Times, dar şi alte două publicaţii din imperiul Murdoch - The Wall Street Journal şi Times of London -, care vor păstra sistemul de abonamente online, în ciuda deciziei luate de The Sun.
Decizia de a se renunţa la abonamentul online, singurul folosit de un tabloid britanic, a fost luată pentru a se asigura o revitalizare a ziarului.
În septembrie, The Sun a avut 1,1 milioane de cititori unici, potrivit ABC Data, fiind depăşit în mod categoric de Daily Mail (13,4 milioane cititori unici) şi Mirror Group (3,9 milioane cititori unici). Vânzările în print ale tabloidului The Sun au scăzut cu 34% în absenţa lui Brooks.
Douglas McCabe spune că se aşteaptă ca tabloidul The Sun să dezvolte în curând o nouă strategie care să vizeze reţelele de socializare şi să încerce să ofere publicitarilor un acces cât mai mare posibil la cititorii internaţionali.
"The Sun este încă un brand foarte puternic şi nu cred că brandul a fost distrus în vreun fel. Are încă o rezonanţă reală pe piaţă", a adăugat analistul britanic.
Sursa: mediafax.ro