Experiența unui britanic cu trenul în România: „Am făcut o sută de kilometri în trei ore. Totuși, mi-a plăcut călătoria ”

Experiența unui britanic cu trenul în România: „Am făcut o sută de kilometri în trei ore. Totuși, mi-a plăcut călătoria ”

Peter T. Greensmith, un britanic pasionat de călătorii cu trenul prin toată Europa, a ajuns în această toamnă și în România, petrecând mai multe zile la București și Timișoara.

Peter T. Greensmith a mers 20 de ore cu trenul de la Viena la București FOTO arhiva personală

Peter T. Greensmith a mers 20 de ore cu trenul de la Viena la București FOTO arhiva personală

Britanicul a povestit experiența cu trenul pe grupul de Facebook „Interrail & Eurail Travelers”, unde sunt sute de mii de alți pasionați de călătorii cu trenul de pe tot globul.

Peter T Greensmith a povestit că a luat trenul de la Viena la București, traseul durând în total aproape 20 de ore și criticând OBB- compania de căi ferate din Austria - pentru faptul că trenul a avut o întârziere de peste o oră, iar compania austriacă a afișat un orar greșit și neadecvat.

Turistul britanic a criticat și mai multe experiențe avute pe parcursul călătoriei cu trenul în România. „Controlorul a fost foarte iritat pentru că aveam biletul pe telefon, și nu scos la imprimantă, chiar a avut o atitudine nepotrivită. În cele din urmă, s-a rezolvat problema. Pe secțiunea de cale ferată cuprinsă între Sighișoara și Brașov trenul a mers extrem de încet, făcând 100 de kilometri în nu mai puțin de trei ore. Cu toate astea, mi-a plăcut călătoria cu trenul”, povestește Peter T. Greensmith.

Mersul cu trenul în România, călătorie în timp

Postarea britanicului de pe Facebook a iscat numeroase comentarii. „Să călătorești cu trenul în România este ca și cum ai călători în timp”, a scris un utilizator, în timp ce un altul a comentat cu umor: „Trenurile din România merg în mod normal cu aproximativ 45 kilometri/oră din păcate. În orice caz, dacă trenul merge mai încet ai mai mult timp pentru dormit”.

Mai mulți membri români ai grupului de Facebook „Interrail & Eurail Travelers” i-au precizat britanicului că pe secțiunea Brașov-Sighișoara se fac lucrări de modernizare și că aceasta poate fi o cauză pentru viteza trenului, adăugând totuși că nu este normal ca o distanță de 100 de kilometri să fie parcursă cu trenul în trei ore.

Modernizarea Magistralei CFR Brașov - Sighișoara merge într-un ritm foarte lent. Lucrările pentru cele trei subsecțiuni, în lungime totală de 112 kilometri, sunt realizate în proporție de aproape 30%, conform ultimelor date făcute publice de CFR Infrastructură.

În primăvara lui 2023, pe site-ul CFR Infrastructură apărea ca termen de finalizare aprilie 2024. Acum, termenul s-a schimbat, lucrările de modernizare urmând a fi gata de-abia în decembrie 2025, cu un an și opt luni mai târziu decât termenul prevăzut în contract. Valoarea contractelor se ridică la aproape șase miliarde lei.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…