Experiența unui bărbat care a rămas blocat într-un taxi robot: „Nu pot să ies din mașină. Ce se întâmplă? A fost piratată?”
Un antreprenor din Los Angeles fost la un pas de pierde un zbor după ce a rămas blocat într-un robotaxi, în drum spre aeroportul Sky Harbor din SUA. Bărbatul a descris coșmarul prin care a trecut.
Mike Johns se afla într-o mașină autonomă Waymo (care se conduce singură), când vehiculul a început să se deplaseze în mod repetat în jurul unei parcări, relatează The Guardian .
Taxiul robot s-a învârtit în cerc de opt ori, în timp bărbatul cerea ajutor companiei, prin telefon .
„Mi-am pus centura de siguranță. Nu pot ieși din mașină. A fost piratată? Ce se întâmplă? „Mă simt de parcă aș fi în filme. Îmi face cineva o glumă? Am un zbor de prins”, relata bărbatul unui reprezentant Waymo, potrivit unui ideoclip pe care l-a postat pe LinkedIn, în urmă cu trei săptămâni.
„Părea o scenă dintr-un thriller”
Johns a crezut inițial că a fost o farsă, potrivit mărturisirilor făcute pentru Guardian.
„Având o mulțime de prieteni inteligenți care lucrează în domeniul tehnologiei ... [m-am gândit] că poate era prietenul meu”, a spus el.
Dar, pentru că vehiculul continua să se învârtă în jurul parcării, și-a dat seama repede că este vorba despre o problemă reală.
„Părea o scenă dintr-un thriller SF”, a mărturisit Mike Johns.
Reprezentanta Waymo l-a sfătuit să își deschidă aplicația în timp ce încerca să oprească vehiculul , potrivit The Guardian, deși în videoclip se aude precizând că nu avea „opțiunea de a controla mașina”.
Problema a fost rezolvată după câteva minute, a precizat Waymo într-o declarație.
Bărbatul a reușit, într-un final, să prindă zborul, care, din fericire, a întârziat. A mărturisit însă că a rămas frustrat de experiență și de faptul că nu a înțeles dacă reprezentantul cu care a vorbit a fost uman sau AI.
„Un produs pe jumătate copt și nimeni nu se întâlnește cu clientul, consumatorii sunt la mijloc”, a declarat pentru CBS Los Angeles Johns.
Bărbatul amai folosit Waymo o dată și a spus că experiența sa recentă nu l-ar descuraja să folosească mașini fără șofer în viitor, dar consideră că mai sunt lucruri de rezolvat.
Waymo a declarat pentru The Guardian că „evenimentul de buclă” a fost rezolvat printr-o actualizare de software programată în mod regulat și că Johns nu a fost taxat pentru călătorie.
Compania oferă servicii de transport autonom în San Francisco, Los Angeles, Phoenix și Austin, iar anul trecut a oferit mai mult de 4 milioane de curse complet autonome, potrivit Waymo. Compania spune că a efectuat milioane de curse în condiții de siguranță, însă incidentele foarte mediatizate, inclusiv cel în care o mașină Waymo autonomă a ucis un câine și o coliziune care a rănit un biciclist, au alimentat îngrijorările.
Sursa: adevarul.ro