EXCLUSIV/Neaga a DEȘERTAT SACUL! ȘOMOIDOCII, dați în vileag! Rus și Ponta, AUDIAȚI în Dosarul AUTOSTRADA!
Narcis Neaga a fost pus deja sub acuzare și sub control judiciar în Dosarul Autostrada. Însă nu el este ținta principală a acestui nou dosar ci cei doi șoidomoci buhăiți care erau la butoanele puterii.
Neaga a fost doar un executant slugarnic și inconștient al unor ordine discreționare și imbecile. Dar și interesate, după cum se va vedea după ce vor fi puși sub acuzare. Pentru că Neaga a avut o atitudine sinceră și deschisă la audieri. A descris cu lux de amănunte cum au evoluat lucrurile. Și a oferit detalii și despre perioada Șova. Care face obiectul unui alt dosar, mult mai spectaculos și cu sume mult mai mari. Iar audierile de la DNA de-abia au început. Vor fi audiați și reprezentanții constructorului, care s-au autoinvitat, dar și Ioan Rus și Victor Ponta.
Raportul care-i ÎNGROAPĂ pe Rus și Ponta
Pe 9 decembrie, Digi24 a prezentat un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor în care se arată clar cum s-a ajuns la dezastru și cine sunt vinovații. Iar raportul a fost depus deja la DNA.
Constructorul italian ar putea să scape de plata despăgubirilor, iar statul ar putea fi nevoit să suporte de unul singur reparaţia bucăţilor de autostradă surpate la puţin timp după inaugurare. E concluzia unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Inspectorii susţin că fostul ministru Ioan Rus şi fostul premier Victor Ponta s-au grăbit să inaugureze autostrada în prag de alegeri, luând asupra statului român întreaga răspundere asupra calităţii lucrărilor. Raportul menţionează în clar: autorităţile române ştiau că autostrada are grave probleme de execuţie, dar nu au ţinut cont de ele.
Inspectorii spun că decizia de a inaugura autostrada Sibiu - Orăştie pe 14 noiembrie 2014, cu fix două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale, a fost luată în pripă şi complet în defavoarea intereselor statului român.
Raportul afirmă că autorităţile ştiau că autostrada are deficienţe grave de execuţie, dar asta nu a amânat inaugurarea.
Nici riscul nejustificat la care au fost expuşi şoferii, din cauza realizării defectuoase a drumului, nu a contat câtuşi de puţin. În plus, acum, statul român e bun de plată.
„Respectiva decizie a favorizat nejustificat Antreprenorul, întrucât conform prevederilor subclauzei 10.2 din Condiţiile Speciale ale Contractului, <<Dacă Beneficiarul foloseşte totuşi orice parte a lucrărilor înainte de emiterea Certificatului de Recepţie la terminarea lucrărilor, Antreprenorul va înceta să mai aibă responsabilitatea îngrijirii acelei părţi începând cu această dată, moment în care răspunderea va trece în sarcina Beneficiarului>>”, se arată în raportul de control.
Cu alte cuvinte, dacă tu, stat, dai drumul traficului înainte ca eu constructorul, să spun că lucrările sunt gata, înseamă că îţi asumi eventualele reparaţii.
Pe 10 noiembrie 2014, cu doar patru zile înainte ca ministrul Ioan Rus să taie panglica, când statul român a preluat autostrada pentru a o inaugura, a primit şi nota de constatare nr. 20/3367, unde se preciza faptul că mai sunt de executat lucrări pentru asigurarea corpului autostrăzii şi a siguranţei circulaţiei.
„A fost clar o decizie politică. Fără îndoială, luată cu totală iresponsabilitate. Nu pot să-mi imaginez cum au putut semna acei oameni, ştiind cât de grave erau problemele”, declară Mihai Alexandru Crăciun, Asociaţia Construim România.
Raportul spune că membrii comisiei de inspecţie, care au întocmit nota de constatare mai sus menţionată, au făcut parte şi din comisia de preluare a autostrăzii şi au ştiut că deficienţele nu pot fi, cu niciun chip, rezolvate în doar trei zile.
Cu toate acestea, membrii comisiei au semnat pe 13.11.2014 un proces verbal de predare-preluare a lucrărilor executate. A doua zi, pe 14 noiembrie, România primea încă 22 de kilometri de autostradă.
„Ţinând cont de cele stipulate în cadrul Procesului Verbal de predare-preluare, s-a preluat, practic, întregul obiect al Contractului Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot3”, se mai arată în raportul de control.
„Toţi cei care au semnat acel proces verbal de predare-preluare, toată conducerea CNADNR-ului a ştiut clar, cu bună ştiinţă, că a preluat un lucru defect. În conformitate cu HG nr.273/1994, privind regulamentul de recepţie a lucrărilor, riscul acelor lucrări preluate trece în sarcina beneficiarului”, declară Alin Goga, director de investiţii DRDP Craiova.
Pe cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte s-a circulat mai puţin de nouă luni de zile. Bucăţi întregi de autostradă au fost rase din temelii şi necesită acum reconstrucţie.