Rebelii Houthi susținuți de Iran au vizat zeci de nave care tranzitau Marea Roșie.
Deși India nu s-a alăturat forțelor conduse de SUA care luptă împotriva Houthi, Marina indiană a trimis trei distrugătoare de rachete ghidate și avioane de recunoaștere încă din luna noiembrie.
În misiunile de combatere a pirateriei maritime, Marina Indiană a trimis și distrugătorul cu rachete ghidate INS Visakhapatnam.
Mișcarea reprezintă o schimbare importantă de postură a Indiei. Timp de decenii, accentul politicii sale de apărare a fost granița sa terestră cu rivalii Pakistan și China.
Marina Indiei, tot mai prezentă în apele internaționale
Marina indiană a desfășurat și nava INS Sharda în misiunile de patrulare
Pe măsură ce ambițiile sale globale cresc, India începe să-și consolideze puterea navală în apele internaționale, scrie AP .
Prin trimiterea navelor pentru patrulare, India „contribuie în mod proactiv” la stabilitatea maritimă internațională, a declarat viceamiralul Anil Kumar Chawla , care a fost, până în 2021, șeful Comandamentului Naval de Sud al Indiei.
"Nu o facem doar din altruism. Dacă nu ești o putere navală, nu poți aspira niciodată să devi o putere globală", a spus Chawla. „India este o putere regională și s-a poziționat ca un jucător global, o putere globală în creștere”, a spus el.
"Este un mesaj către China. Că India este o țară care poate desfășura o forță atât de mare. Aceasta este curtea noastră. Probabil că suntem cea mai responsabilă putere navală din regiune", a mai spus el.
Amenințarea maritimă chineză
Foto: Marina indiană intervenit după ce nava MV Genco Picardy a fost lovită de drone ale Rebelilor Houthi, pe 17 ianuarie 2024. Distrugătorul INS Visakhapatnam a fost trimis pentru a oferi asistență (foto: Marina Indiei)
China și India sunt blocate într-un conflict militar din cauza unei dispute la granița din regiunea muntoasă.
Deși Beijingul susține că armata sa este de natură pur defensivă, pentru strategii navali ai Indiei, Marea Chinei de Sud rămâne o preocupare majoră, 60% din mărfurile Indiei trecând prin căile maritime din regiunea dominată de Beijing.
De-a lungul anilor, China și-a consolidat prezența în Oceanul Indian, o rută cheie pentru aprovizionarea sa cu energie. În plus, China are cea mai mare flotă din lume după numărul de nave, de peste trei ori mai mare decât marina indiană.
În plus, chinezii caută din ce în ce mai multe baze navale în Oceanul Indian, drept pentru care India nu are altă opțiune decât să continue construirea propriei sale flote, sunt de părere experții citați de AP.
India dă un semnal și Chinei
Cele două portavioane INS Vikramaditya și INS Vikrant construite în India, împreună cu o flotă diversă de nave militare / sursa: Marina Indiei
Experții spun că amplificarea competiției cu Beijingul a determinat India să achiziționeze nave, submarine și avioane mai avansate și să investească mai mult în tehnologie și infrastructură. Ponderea marinei din bugetul în creștere pentru apărare al Indiei, care a ajuns la 72,6 miliarde de dolari anul trecut, a crescut la 19% de la aproximativ 14%.
Marina indiană a construit, de asemenea, parteneriate strategice.
Cel mai relevant este ”patrulaterul” India, SUA, Australia și Japonia - o alianță strategică în Indo-Pacific, cunoscută sub numele de Quad. Marinele celor patru țări organizează în mod regulat exerciții care sunt văzute ca parte a unei inițiative de contracarare a puterii în creștere a Chinei în Pacific.
Încercările Indiei sunt relevante militar, dar - așa cum recunoaște și fostul șef al Comandamentului Naval de Sud al Indiei - țara sa nu are în prezent „puterea de a proiecta putere în Marea Chinei de Sud” din cauza vastelor active navale ale Chinei în zonă: „Sincer să fiu, dacă este un război adevărat, India nu are cu adevărat capacitatea de a face asta" a spus acesta. „Nu avem încă o alianță precum NATO”. SURSA: defenseromania.ro