Zeci de seri s-a protestat în Piața Victoriei în 2017, 2018 și 2019, în special împotriva tentativelor de modificare a legislației penale care ar fi urmat să-l salveze de la închisoare pe Liviu Dragnea. Totul a plecat de la "Noaptea, ca hoții!", în februarie 2017, când ministrul Justiției Florin Iordache a încercat să aprobe celebra OUG 13 și a avut un apogeu dramatic pe 10 august 2018, cu o represiune violentă a mulțimii de către jandarmi.
Protestele au continuat și după 10 august 2018 și, pe toată durata acestora, în Piața Victoriei s-a cristalizat planul boicotării Antenei 3 (și nu numai), din punct de vedere comercial. Practic, marilor companii li se sugera să nu mai plătească publicitate care să fie difuzată de către Antena 3.
Câteva companii au acceptat provocarea, însă au revenit la practicile publicitare obișnuite destul de repede.
Azi, în pandemia de COVID-19, Antena 3 și alte instituții media controlate de Dan Voiculescu beneficiază de câteva sute de mii de euro de la stat, ca parte a unui program de ajutor de stat combinat cu o campanie publicitară în interes public.
A avut vreun efect financiar asupra Antenei 3 boicotul pe care îl cerea Piața Victoriei? Analiza bilanțurilor contabile din ultimii trei ani ne dau cu claritate răspunsul.
În 2017, Antena 3 SA a avut venituri de 65,5 milioane de lei, cheltuieli de 63,8 milioane de lei, un profit brut de 1,7 milioane de lei și un profit net de 1,5 milioane de lei la 392 de salariați. În același ani, datoriile companiei erau de 21,5 milioane de lei.
În 2018, veniturile Antena 3 SA au fost de 84,7 milioane de lei, cheltuielile de aproape 75,2 milioane de lei, profitul brut de 9,5 milioane de lei și cel net de aproape 8 milioane de lei la 442 de angajați. Datoriile companiei erau de 17,7 milioane de lei.
Pe scurt, veniturile au fost mai mari față de anul anterior cu 19 milioane de lei, profitul a crescut de aproape șase ori, datoriile au scăzut cu 4 milioane de lei și numărul de angajați a crescut cu 50 de persoane.
În 2019, cifrele au fost și mai bune: venituri de 102 milioane de lei (cu aproape 18 milioane de lei mai mult decât în 2018), cheltuieli de 86 de milioane de lei (11 milioane de lei peste 2018), profit brut de 16 milioane de lei și net de 13,5 milioane de lei (5,5 milioane de lei peste 2018) la 473 de angajați (cu 31 mai mulți față de 2018). Doar datoriile au crescut puțin față de 2018, până la aproape 19 milioane de lei.
Așadar, între 2017 și 2019, veniturile Antenei 3 SA au crescut cu 50% (de la 65,5 la 102 milioane de lei), profitul de aproape zece ori (de la 1,7 milioane lei brut la 16 milioane de lei) și numărul de angajați cu 81 (de la 392 la 473).