E groasă, domn' președinte! Nu-i așa că SIE v-a scăpat de sub control? Uite un document care arată că există un Plan!

E groasă, domn' președinte! Nu-i așa că SIE v-a scăpat de sub control? Uite un document care arată că există un Plan!

Pe multe canale s-a discutat că a existat un Plan. Și că 11 decembrie a fost doar un parcurs bifat al Planului. Care vizează îngenuncherea luptei anticorupție și a celor care în ultimii 10 ani, dar cu precădere în ultimii 3, s-au apropiat foarte mult, până la piele, de nucleul dur al celor care au subjugat România în ultimii 27 de ani. Manechinele ăstea de Dragnea și Tăriceanu sunt doar interfețele oficiale ale unor fafalăi mult mai mari. Ăia din spatele lui Adamescu, Burci, Dan Ioan Popescu, Patriciu. Greucenii DIE care au dirijat din umbră căcații din politica românească. Da, vorbim despre marii beneficiari ai privatizărilor, despre amicii lor evrei pe care-i așteaptă condamnări grele în România. A rămas o enigmă plecarea intempestivă a lui MRU din fruntea SIE. Pe fondul luptei fratricide cu SRI. Dar numirea conservei DIE Meleșcanu la Externe este o realitate. Meleșcanu, ăla de-a secretizat dosarele ofițerilor acoperiți, gen Ponta!

Președintele pare, în acest moment, depășit de situație, lovit de o leucă despre care nu știe din ce parte vine. Iar SRI-ul pare paralizat. Nu este exclus ca Ghiță, în acest moment, să fi fost recuperat tot de SIE. Și folosit pentru a da lovituri mortale. 

Uitați-vă bine la tablou, oameni buni, DNA are, în acest moment, date mortale despre toți cei pe care-i vedeți acum la putere. Este un moment foarte delicat. 

Vineri dimineață a fost lansat pe piață un așa-zis Raport venit din afara României. Care va exploda pe TV de-abia săptămâna viitoare. Face parte tot din Plan. Despre care nu se mai ferește să vorbească nici președintele dar nici PSD-ul. Da, pare că Dragnea face tot pentru el, dar nu este așa! Va scăpa și el, și va deconta politic. Dar mizele sunt alții. Și, mai ales, averile lor uriașe! 

Uite despre ce vorbim: Raportul Henry Jackson Society recunoaste abuzurile infioratoare ale procurorilor DNA si presiunile SRI asupra anchetelor penale. Henry Jackson Society a fost fondata de sotul Victoriei Nuland de la Departamentul de Stat al SUA, cea care a sustinut practicile DNA.

Da, aici sunt toate „temele”, n-au ratat niciuna! Pe câți bani s-a fi cumpărat acest rahat care va fi aruncat de săptămâna viitoare în ventilatoare? 

Citiți:

„Henry Jackson Society, asociatie fondata in Cambrige de Robert Kagan - sotul asistentei secretarului de stat al SUA, Victoria Nuland, o sustinatoare a sefei DNA Laura Kovesi si a practicilor anticoruptie din Romania - care lupta pentru principiile care mentin societatile libere, a realizat un Raport devastator despre Romania si modul in care functioneaza institutiile de forta in statul de drept. Principalul subiect de analiza al Raportului semnat de David Clark de la Henry Jackson Society il reprezinta DNA si lupta anticoruptie, fiind retinute in cuprinsul documentului acuzatii de o imensa gravitate despre modul de actiune si operare al DNA si SRI. In aceeasi perioada in care a fost dat publicitatii Raportul “Combaterea coruptiei cu trucuri: Asaltul Romaniei asupra statului de drept” realizat de David Clark de la Henry Jackson Society presa americana a anuntat ca Administratia Trump pregateste retragerea ambasadorilor care nu i-au acordat votul de incredere la alegerile prezidentiale, ambasadorul SUA la Bucuresti Hans Klemm fiind unul dintre ei. Pe langa aceasta, Hans Klemm a fost si unul dintre cei mai aprigi sustinatori ai Laurei Codruta Kovesi si actiunilor desfasurate de Directia Nationala Anticoruptie.

Henry Jackson Society precizeaza ca scopul Raportului este de a avertiza factorii de decizie politica si alti observatori interesati cu privire la amenintarea pe care o constituie coruptia in Romania post-comunista, in conditiile in care Parlamentul European a ignorat aceasta problema, sustinand in schimb ca Romania face progrese in combaterea coruptiei: "La un deceniu dupa aderarea la UE, coruptia ramane o problema importanta pentru Romania si o importanta sursa de ingrijorare pentru partenerii sai internationali. Indicele de perceptie a coruptiei, publicat de Transparency International, arata ca, in 2015, Romania ocupa locul 58 din 168 de tari intr-un clasament al celor mai corupte state.Doar doua tari din UE - Italia si Grecia - au fost considerate mai corupte".

 Pe de alta parte, Raportul mai releva ca la 25% dintre romani li s-a cerut mita in 2013, media Uniunii Europene fiind de 4%.

 Prezentam mai jos unele dintre cele mai importante constatari si concluzii retinute in raportul “Combaterea coruptiei cu trucuri: Asaltul Romaniei asupra statului de drept” realizat de David Clark de la Henry Jackson Society:

 -Corelatia puternica intre cei vizati de urmarirea penala si interesele celor de la putere este dovada unei justitii politizate. Cazurile au fost adesea insotite de campanii publice concepute pentru a maximiza impactul lor politic. Departe de a fi deasupra politicii, Directia Nationala din Romania (DNA) este un participant activ in luptele sale partizane.

 -Cu toate ca statul de drept impune sistemului judiciar sa functioneze independent de guvern, exista dovezi clare de intelegeri secrete intre procurori si executivul din Romania. Este evident ca politicienii continua sa exercite o influenta operationala considerabila asupra DNA-ului, folosind controlul lor prin numiri - cheie si ca investigatiile de profil inalt au fost directionate politic.

 -Metodele folosite in mod obisnuit de DNA au condus la abuzuri grave, care ar provoca indignare in majoritatea tarilor democratice. Printre acestea se numara cei care defileaza arestati in catuse in beneficiul mass-mediei, amenintand rudele suspectilor cu punerea sub acuzare ca o forma de parghie, oferind suspectilor imunitate in schimbul implicarii pe cineva mai in varsta si de actualitate, internarea in detentie pentru inculpati perioade lungi de timp, in scopul de a pedepsi si de a le stigmatiza si scurgerea sistematica de informatii in mass-media pentru a preveni un proces echitabil.

 -Metodele lui Macovei au fost controversate. Cei pusi sub acuzare in timpul mandatului sau au fost predominant din partea partidelor politice rivale; Macovei a ocolit Parlamentul pentru a putea decide prin ordonante de urgenta care este permisa supravegherea electronica a suspectilor fara mandat; si ea a fost criticata de procurori pentru ca si-a depasit autoritatea si a intervenit in activitatea lor. Cu toate acestea, nici una dintre aceste actiuni nu au fost mentionate de UE in rapoartele de monitorizare.

 -Evaluarea guvernului SUA a fost la fel de pozitiva, cu oficiali care au laudat cu regularitate activitatea Laurei Kovesi si si-au folosit influenta pentru a sustine DNA. Ambasadorul american la Bucuresti a facut apel la partidele politice din Romania sa renunte la candidati acuzati de coruptie.

 -Valurile de arestari sunt, de obicei, insotite de campanii de denuntare retorice care vizeaza maximizarea efectului lor politic si stabilirea vinovatiei lor in fata opiniei publice.

 -Dovezi ca sistemul juridic romanesc nu functioneaza ca instrument neutru al justitiei pot fi, de asemenea, gasite in ratele de condamnare caracteristice in regimurile autoritare precum China si Rusia, decat o democratie europeana normala. Cu mai mult de 90% din inculpati gasiti vinovati, este clar ca instantele functioneaza pe baza unei prezumtii puternice in favoarea urmaririi penale.

 -Probe de timpul urmarire penala, inclusiv stenograme ale interceptarilor telefonice, sunt apoi scurse selectiv in mass-media cu scopul de a consolida impresia de vinovatie. Politicienii, si chiar judecatorii, fac comentarii negative cu privire la comportamentul inculpatului intr-un mod care sugereaza ca procesul in sine va fi o simpla formalitate. Dupa ce a fost deja marcat ca un criminal, inculpatul este transformat intr-un proscris in societate. Nu este de ajuns pentru a pedepsi presupusul raufacatorul. Scopul acestui circ este de a ataca si discredita ceea ce reprezinta apartenenta lor politica, opiniile sau afacerile - si sa se asigure ca daca nu se va da o condamnare in instanta s-arajunge la proteste publice.

 -Dreptatea trebuie sa serveasca interesele propagandei.

 -Principalele domenii de preocupare se numara politizarea justitiei, intelegeri secrete intre procurori si executive, implicarea sub acoperire a agentiei de informatii interne (n.red. - SRI), atacurile asupra independentei sistemului judiciar si abuzurile din procese realizate de DNA.

 -Evaluarea oficiala a Comisiei Europene este ca Romania face progrese in lupta impotriva coruptiei si ca DNA actioneaza ca un "procuror energic si impartial". Dupa cum vom vedea, aceasta hotarare optimista este in contradictie cu faptele. Modelul urmaririi penale asupra ultimilor 12 ani pare sa aiba o relatie clara cu soarta diferitelor partide politice. Pe scurt inainte de alegerile parlamentare si prezidentiale din 2004, Traian Basescu a fost acuzat de DNA de fapte de coruptie cu privire la actiuni din timpul mandatului sau de ministru al transporturilor in anii 1990. Dupa ce a devenit Presedinte, cele mai semnificative figuri politice puse sub acuzare au venit din partea Partidului Social Democrat (PSD) si Partidului National Liberal (PNL), decat Partidul Democrat Liberal al lui Traian Basescu.

 -DNA trebuie sa fie privita ca parte integranta a caruselului mereu turnanta a aliantelor, intereselor si dusmaniilor care definesc politica romaneasca. Sa-si imagineze ca este impartial doar pentru ca este capabil de a lovi in mai multe directii simultan tradeaza o anumita naivitate despre modul in care functioneaza tara.

 -Serviciul Roman de Informatii (SRI) este descendentul Securitatii, dupa ce au luat asupra infrastructurii sale si cea mai mare parte a personalului sau in 1990. Preocuparea SRI s-a axat mult timp pe comunicatii, operatiuni de supraveghere. (...) Interceptarea convorbirilor telefonice fara un mandat pentru investigatii anticoruptie a fost resuscitata de Monica Macovei si DNA a devinit dependent in mare masura de sprijinul serviciilor de informatii in furnizarea de probe de la interceptari.

 -Revelatia ca SRI priveste sistemul juridic ca un "camp tactic" de operatiuni, in care pastreaza un rol activ in timpul sedintelor de judecata, ofera o paralela directa cu trecutul. In comun cu politia secreta a altor regimuri comuniste, Securitatea s-a infiltrat in sistemul judiciar ca modalitate de cresterea controlului asupra societatii si au existat suspiciuni de lunga durata, practica ce a continuat in epoca democratica.

 -Cu alte cuvinte, SRI actioneaza ca o parte activa in proces, actiune care este strict interzisa prin lege. Un exemplu si mai sinistru de incercare a SRI sa intre in sistemul judiciar a venit in ianuarie 2015, cand Curtea Constitutionala a respins un proiect de lege de securitate cibernetica, care ar fi dat serviciilor de informatii un acces fara precedent la datele de calculatoare personale.

 -Relatia dintre judecatori si procurori este un alt domeniu in care separarea puterilor este subminat in mod regulat. Rata de condamnare in cazurile trimise in judecata de DNA este uimitoare, de 92%. Acest lucru poate fi realizat numai daca balanta dreptatii este inclinata puternic. In acest scop, DNA utilizeaza diferite tactici de intimidare pentru a se asigura ca judecatorii coopereaza in a mentine rata de condamnare cat mai mare posibil. O metoda pentru DNA este de a deschide anchete impotriva judecatorilor care decid achitarea inculpatilor. Acest lucru creeaza un climat de teama ce denatureaza luarea unor decizii corecte. Coruptia din cadrul sistemului judiciar este, fara indoiala, o problema in Romania si combaterea a devenit o prioritate mai mare pentru DNA in ultimii ani. Cu toate acestea, exista intrebari cu privire la rolul sau in calitate de autoritate de investigare in cazurile de coruptie judiciara, creeandu-se un conflict de interese.

 -Conform estimarii lui Kovesi, pana la 42% din toate cazurile DNA privesc abuz in serviciu, ceea ce sugereaza ca o mare parte din infractiunile pe care le ancheteaza nu reprezinta cazuri de coruptie, asa cum este definit termenul.”

***  Original FIGHTING CORRUPTION WITH CON TRICKS: ROMANIA’S ASSAULT ON THE RULE OF LAW




populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri