Drulă: La autostrada de centură e nevoie de autorizaţiile pentru exploatarea a milioane de tone de balast din terasele râurilor

Drulă: La autostrada de centură e nevoie de autorizaţiile pentru exploatarea a milioane de tone de balast din terasele râurilor

Milioane de tone de balast care urmează să fie exploatat din terasele râurilor vor fi utilizate pentru construirea rambleului din loturile 1 şi 2 ale semi-inelului sudic al autostrăzii de centură a Bucureştiului (A0), iar lucrările de construcţie pot avansa mai rapid după obţinerea autorizaţiilor pentru aceste exploatări, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-o conferinţă de presă.

"Suntem pe şantierul autostrăzii de centură a Bucureştiului, se lucrează. Sunt pentru a doua oară în acest mandat în vizită aici. Este un proiect la care am lucrat la elaborarea, la contractarea finanţării europene, care nu exista în 2016, şi avem aproape două miliarde de euro din finanţarea europeană pentru a construi acest nou inel de centură la nivel de autostradă. Loturile 1 şi 2, în lungime de aproape 37 de kilometri, la a căror limită ne aflăm, sunt în execuţie, se lucrează, se poate lucra şi mai bine, dar este nevoie de acele autorizaţii pentru resursele minerale pentru exploatarea de balast, pentru că e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone de material din care se va ridica terasamentul, rambleul acestei autostrăzi, care e într-o zonă de câmpie, şi acest material trebuie exploatat din surse specifice, din terasele râurilor. Sper ca autorităţile din domeniu să rezolve cât mai repede autorizaţiile rămase şi o să vorbesc şi cu premierul pe acest subiect", a afirmat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a adăugat că lucrările la lotul 3 al semi-inelului sudic urmează să înceapă în luna iunie.

"Dincolo de loturile 1 şi 2 este lotul 3, care completează semi-inelul sudic. Acolo lucrările vrem să înceapă luna viitoare, în iunie - este un contractor grec care a trecut prin anumite dificultăţi în ultimul an, înţelegem că este o schimbare de management, o injecţie de capital care s-a făcut chiar recent, săptămânile acestea. Ne-a promis o nouă abordare. Am vorbit chiar cu preşedintele companiei din Grecia şi sperăm să vedem cât mai curând lucrări intense acolo", a menţionat Cătălin Drulă.

În ceea ce priveşte partea de nord a A0, ministrul Transporturilor şi-a exprimat speranţa că lucrările la lotul 4, din zona Cernica, vor începe în această toamnă.

"Pe partea de nord a acestui inel, două loturi sunt semnate, contractate, cu un constructor român care lucrează şi pe alte proiecte de autostrăzi de-ale noastre, le-a ivrat la timp. E vorba de lotul 2, între Corbeanca şi Afumaţi, şi de lotul 4, în zona Cernica. Toate sunt contracte de proiectare şi execuţie. Lotul 4 se află în perioada de proiectare, sperăm să înceapă lucrările în această toamnă. Pe lotul 2, cel dintre Corbeanca şi Afumaţi, ne-au promis începerea lucrărilor la începutul anului viitor - deşi perioada de proiectare s-ar extinde contractual mai mult. Ne-au promis că încearcă să înceapă mai repede. Celelalte loturi care ar întregi complet inelul - loturile 1 şi 3 - între Dragomireşti şi Corbeanca şi, respectiv, între Afumaţi şi DN3, zona Cernica, sunt în fază finală de atribuire, sunt în veşnicele contestaţii - sper să se rezolve cât mai repede şi să semnăm şi aceste contracte", a precizat Cătălin Drulă.

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a apreciat că pasajul de la Mogoşoaia va fi inaugurat la 1 octombrie.

"Pe centura existentă sunt mai multe pasaje la care se lucrează pentru denivelarea intersecţiilor - un proiect pe care România ar fi trebuit să-l facă acum 30 de ani, iată, ajunge întârziat să se realizeze abia acum şi în frustrare şi în cozile de kilometri pe care nu le mai suportăm niciunii, dar important este că se lucrează. Pasajul de la Mogoşoaia va fi finalizat anul acesta, la 1 octombrie, de un constructor austriac. Am chemat conducerea companiei din Austria, am discutat cu ei, le mulţumesc că au înţeles să livreze înainte de termen - un termen contractual aberant, plasat în 2017, care ar fi dus finalizarea unui pasaj simplu în doi ani. Le mulţumesc că înţeleg să-şi respecte blazonul şi să livreze acest lot la 1 octombrie, când vrem să fie reasfaltată pe două straturi şi zona Mogoşoaia - Otopeni. Acolo este un contract semnat săptămâna trecută", a declarat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a adăugat că pasajele de la Berceni, Olteniţa şi Domneşti vor fi date în folosinţă anul viitor.

"Mai avem pasaje la Berceni, la Olteniţa, la Domneşti. Toate aceste lucrări merg bine, vor fi livrate anul viitor, iar pe 28 mai sau la sfârşitul acestei luni avem depunerea de oferte pentru dublarea la 4 benzi a sfertului de inel al Centurii actuale, între autostrada A1 Bucureşti - Piteşti şi DN5 Bucureşti - Giurgiu. Şi pe sectorul sud-estic, între DN 5 şi autostrada A2, vom face modernizările necesare, iar astfel cele două inele de centură a Bucureştiului să funcţioneze aşa cum a arătat studiul Băncii Europene de Investiţii făcut în 2017-2018, ca un tot unitar, care să scoată traficul de lung-parcurs, traficul periurban şi să reducă poluarea şi timpii de aşteptare", a încheiat Cătălin Drulă. AGERPRES/(A - autor: George Coman, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…