Drulă, despre demiterea şefului CFR Călători: Actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment
Actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o declaraţie oricât de nefericită a fost, însă va exista o evaluare a mandatului directorului general al CFR Călători şi vom concluziona ce se întâmplă în continuare la această companie, a afirmat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.
Întrebat dacă îl va demite pe directorul CFR Călători, după ceea ce s-a întâmplat cu trenul IR 1991 Mangalia - Timişoara Nord, care a sosit la destinaţie cu 28 de ore întârziere, Drulă a răspuns: "Am spus de la început că principiile pe care funcţionez şi echipa mea funcţionează cât timp sunt aici sunt pe bază de profesionalism şi eficienţă".
"Asta înseamnă că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment, o declaraţie oricât de nefericită a fost. Domnul director de la CFR Călători şi-a prezentat scuze public ieri şi subiectul pentru mine e încheiat, dar există o evaluare a mandatului dumnealui. Dumnealui are un mandat conform legii de 4 plus 2 luni, aşa sunt mandatele, cu o evaluare interimară la 4 luni şi una finală la 6 luni. Acest termen de 4 luni se împlineşte pe 19 august. Vom avea o evaluare profesionistă, aşa cum facem cu toţi managerii pe care i-am adus în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, şi vom concluziona atunci ce se întâmplă în continuare la CFR Călători", a adăugat el.
Întrebat de ce nu s-au trimis nişte autocare pentru a aduce copiii şi călătorii rămaşi în tren ore în şir la 30 de kilometri de Capitală, ministrul a catalogat ceea ce s-a întâmplat cu trenul IR 1991 ca fiind "o situaţie nefericită" şi a menţionat că a cerut un raport companiei CFR Călători ca să vadă cum s-ar putea îmbunătăţi procedurile în astfel de situaţii.
"Situaţia trenului 1991 de ieri care a fost foarte prezent în presă este o situaţie nefericită pe care am spus de ieri că o regret nespus şi eu. Ca responsabil până la urmă, ultimul în domeniul ăsta, îmi cer scuze pentru această situaţie. Am cerut CFR Călători un raport detaliat despre cum se pot îmbunătăţi procedurile în astfel de situaţii. Cauzele blocajelor de ieri au fost acel accident, iar pentru acest tren furtuna din zona Bucureşti, care a afectat foarte tare traficul. Raportul acesta îl voi primi. S-a încercat în tot cursul nopţii restabilirea circulaţiei de cei de la CFR SA şi s-a reuşit abia spre dimineaţă acest lucru. Vor mai fi din păcate, în condiţiile unui material rulant învechit şi ale subfinanţării cronice ale sistemului feroviar şi ale unor fenomene meteo extreme - asta e realitatea - e posibil să se mai întâmple astfel de de cazuri. Ce am cerut CFR Călători şi CFR Infrastructură este să facă tot ce-i omeneşte posibil ca să evităm astfel de situaţii, iar dacă se întâmplă să minimizăm impactul", a explicat ministrul.
Trenul 1991 Mangalia-Timişoara a plecat din Mangalia miercuri, la ora 19:40 şi a ajuns la Bucureşti joi, la 9:30, în loc de 23:59 (miercuri), după ce a stat 10 ore în câmp. De la Bucureşti a plecat spre Timişoara, însă la staţia Valea Albă, la 15 kilometri de Drobeta-Turnu Severin, s-a defectat locomotiva. Trenul a fost pus în mişcare cu o nouă locomotivă în jurul orei 19:05, dar care s-a stricat şi ea. Trenul a ajuns la destinaţie după un drum de 28 de ore.
De asemenea, trenul IR 1921 a stat ore în şir la 30 de kilometri de Bucureşti, în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul IR 1921 a ajuns la Arad la 22:45, la peste 27 de ore după plecarea din Mangalia. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)