DOVADA/80% din cei aproape 6.000 de angajați Metrorex iau în mână peste 5.000 de lei/Un sfert dintre angajați au net pe lună peste 1.500 de euro
Directorii mari din Metrorex și unii șefi de serviciu câștigă în fiecare lună între 10.000 și 12.000 de lei net, iar cel mai mare salariu în mână din companie este de aproape 15.000 de lei, potrivit unui document cu toate cele aproape 6.000 de salarii din Metrorex obținut de HotNews.ro .
Cele mai mici salarii în mână din Metrorex sunt în jur de 3-4.000 de lei. Ministrul Transporturilor anunța recent că sindicaliștii și-au negociat creșteri salariale în 2020, în condițiile în care compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii.
Din 5.678 de persoane salariate de la Metrou, 4.533 (80%) au salariu net, în mână, de peste 5.000 de lei, iar aproape 1.478 (26%) de persoane iau în mână peste 7.260 de lei (circa 1.500 de euro), potrivit unui document cu toate salariile de la metrou consultat de HotNews.ro.
Directorii mari și mai mulți șefi de serviciu au salarii nete de peste 10-11.000 de lei, cel mai mare salariu fiind de 14.641 de lei pentru un post de șef serviciu. Directorii au un salariu în mână de 12.945 de lei. Toți primesc un „spor de tunel” de circa 20% agreat prin contractul colectiv de muncă, conform documentului obținut de HotNews.ro,
Alte posturi de șef de birou au salarii nete de circa 10.000 de lei.
Posturile de consilieri ai Directorului general sunt remunerate NET cu 9.417 lei, cu tot cu „sporul de tunel” de 20%.
De remarcat că din totalul de 5.681 de persoane salariate, 5.156 primește spor de condiții nocive (NOXE), acesta fiind cuprins de la câteva sute de lei până la 1.000 de lei.
Posturile de administratori baze de date primesc un salariu net de 9.196 de lei, inclusiv cu sporul de condiții nocive. Contabilii șefi și șefi secretari adjuncți primesc în mână peste 9.100 de lei.
Un lăcătuș are peste 8.600 de lei, la fel aproape ca un șef de birou administrativ.
Trebuie precizat că numeroase posturi remunerate cu sume între 6.000 și 10.000 de lei sunt cele direct implicate în lucrul din tuneluri, de ingineri, mecanici, electricieni, tinichigii sau maiștri.
În schimb, responsabilul cu protecția datelor personale are un salariu net de 6.691 de lei, la fel ca un laborant sau precum primesc și unii consilieri juridici.
Posturile de psiholog sunt remunerate în mână cu până la 6.400 de lei, în timp ce zidarii, zugravi și instalatorii primesc în jur de 5.600 de lei net.
Un post de telefonist, spre exemplu, este remunerat în mână cu 5.400 de lei, la fel ca un casier central.
La polul opus, cele mai mici salarii nete în Metrorex sunt circa 3.000 de lei, cu trei excepții care scad spre 2.000 de lei, o poziție de subinginer primind chiar și 1.451 de lei.
Salariu mediu în mână (NET) este de 6.241 de lei, adică 10.807 brut, conform documentului consultat de HotNews.ro.
Recent ministrul Drulă spunea că venitul mediu al salariaţilor din Metrorex este de 10.000 de lei lunar şi că regia, în condiţii de pandemie şi de reducere drastică a numărului de călătorii cu metroul, a crescut cu 18% salariile angajaţilor şi a suplimentat numărul de salariaţi cu 1300.
Drulă: „Sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”
„Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat. Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat”, spune Drulă.
„Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, subliniază ministrul Transporturilor.
Potrivit ministrului, în 2016 subvenția de la MT era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683 de milioane de lei. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex ar fi de 1,04 miliarde de lei.
„O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, și care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afara investițiilor din fonduri europene). Ca să fie limpede, aceștia sunt banii strânși din taxele și impozitele românilor din TOATĂ ȚARA. Și dacă merg la metroul bucureștean, nu merg către alte cheltuieli și investiții din țară”, spune Drulă.
„Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% (!!!) a salariilor”, a detaliat Drulă.
Drulă: Cheltuielile cu personalul la Metrorex - 333 de milioane în 2016, 876 milioane în 2021
Potrivit acestuia, dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 milioane lei.
Din 5.678 de persoane salariate de la Metrou, 4.533 (80%) au salariu net, în mână, de peste 5.000 de lei, iar aproape 1.478 (26%) de persoane iau în mână peste 7.260 de lei (circa 1.500 de euro), potrivit unui document cu toate salariile de la metrou consultat de HotNews.ro.
Directorii mari și mai mulți șefi de serviciu au salarii nete de peste 10-11.000 de lei, cel mai mare salariu fiind de 14.641 de lei pentru un post de șef serviciu. Directorii au un salariu în mână de 12.945 de lei. Toți primesc un „spor de tunel” de circa 20% agreat prin contractul colectiv de muncă, conform documentului obținut de HotNews.ro,
Alte posturi de șef de birou au salarii nete de circa 10.000 de lei.
Click pe poză pt mărire
Printre sporurile calculate pentru salariile angajaților de la metrou se numără „sporul de tunel” (20%-40%), spor de condiții nocive (noxe) (10%), spor de zile festive (weekend & sărbători legale) (100%), spor de noapte (25%), spor de conducere formație, spor doctorat, precum și sporul de vechime (până la 25%).Posturile de consilieri ai Directorului general sunt remunerate NET cu 9.417 lei, cu tot cu „sporul de tunel” de 20%.
De remarcat că din totalul de 5.681 de persoane salariate, 5.156 primește spor de condiții nocive (NOXE), acesta fiind cuprins de la câteva sute de lei până la 1.000 de lei.
Posturile de administratori baze de date primesc un salariu net de 9.196 de lei, inclusiv cu sporul de condiții nocive. Contabilii șefi și șefi secretari adjuncți primesc în mână peste 9.100 de lei.
Un lăcătuș are peste 8.600 de lei, la fel aproape ca un șef de birou administrativ.
Click pe poză pt mărire
În schimb, responsabilul cu protecția datelor personale are un salariu net de 6.691 de lei, la fel ca un laborant sau precum primesc și unii consilieri juridici.
Posturile de psiholog sunt remunerate în mână cu până la 6.400 de lei, în timp ce zidarii, zugravi și instalatorii primesc în jur de 5.600 de lei net.
Un post de telefonist, spre exemplu, este remunerat în mână cu 5.400 de lei, la fel ca un casier central.
Click pe poză pt mărire
La polul opus, cele mai mici salarii nete în Metrorex sunt circa 3.000 de lei, cu trei excepții care scad spre 2.000 de lei, o poziție de subinginer primind chiar și 1.451 de lei.
Ministrul Transporturilor: „Compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii, dar în schimb cheltuielile salariale au crescut enorm”
Salariu mediu în mână (NET) este de 6.241 de lei, adică 10.807 brut, conform documentului consultat de HotNews.ro.
Recent ministrul Drulă spunea că venitul mediu al salariaţilor din Metrorex este de 10.000 de lei lunar şi că regia, în condiţii de pandemie şi de reducere drastică a numărului de călătorii cu metroul, a crescut cu 18% salariile angajaţilor şi a suplimentat numărul de salariaţi cu 1300.
Drulă: „Sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”
„Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat. Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat”, spune Drulă.
„Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, subliniază ministrul Transporturilor.
Potrivit ministrului, în 2016 subvenția de la MT era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683 de milioane de lei. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex ar fi de 1,04 miliarde de lei.
„O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, și care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afara investițiilor din fonduri europene). Ca să fie limpede, aceștia sunt banii strânși din taxele și impozitele românilor din TOATĂ ȚARA. Și dacă merg la metroul bucureștean, nu merg către alte cheltuieli și investiții din țară”, spune Drulă.
„Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% (!!!) a salariilor”, a detaliat Drulă.
Drulă: Cheltuielile cu personalul la Metrorex - 333 de milioane în 2016, 876 milioane în 2021
Potrivit acestuia, dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 milioane lei.
Drulă anunțase de săptămâna trecută că trimite Corpul de Control la Metrorex pentru a verifica măririle de salarii negociate cu sindicatul în 2020, în condițiile în care compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii.
„Și ca să înțelegeți încă un motiv pentru supărarea domnului Rădoi, aflați că, în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL. Firma este deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este domnul Ion Rădoi”, spune Drulă.
Potrivit acestuia, „Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018) prin care firma încasa 75% și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora. Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%”.
„S-a încercat prelungirea de facto a acestor contracte, Sindomet încasând în continuare sumele, dar Metrorex refuzând să încaseze partea sa (oricum PREA MICĂ) pentru că nu mai exista contract valabil. Corpul de Control va face lumină și în această poveste”, a detaliat Drulă.
Potrivit ministrului, firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.
„Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex”, spune Drulă.
„Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce”, avertizează Drulă.
Discuțiile legate de măririle de salarii la Metrorex au generat în ultimele zile și o serie de reacții acide la adresa lui Drulă din partea liderului USL Ion Rădoi.
Firma deținută de sindicatul de la Metrou încasa 75% din veniturile pentru spațiile comerciale și 53% din veniturile pentru spațiile publicitare de la metrou
„Și ca să înțelegeți încă un motiv pentru supărarea domnului Rădoi, aflați că, în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL. Firma este deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este domnul Ion Rădoi”, spune Drulă.
Potrivit acestuia, „Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018) prin care firma încasa 75% și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora. Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%”.
„S-a încercat prelungirea de facto a acestor contracte, Sindomet încasând în continuare sumele, dar Metrorex refuzând să încaseze partea sa (oricum PREA MICĂ) pentru că nu mai exista contract valabil. Corpul de Control va face lumină și în această poveste”, a detaliat Drulă.
Potrivit ministrului, firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.
„Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex”, spune Drulă.
„Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce”, avertizează Drulă.
Potrivit ministrului, câștigul mediu brut lunar per salariat al Metrorex, în anul 2020, era de 9.901 lei. „În propunerea de buget de venituri și cheltuieli pentru 2021, Metrorex are estimat un câștig mediu brut lunar per salariat de 12.739 lei”, spune Drulă.