DOCUMENTE Robert Negoiță a cheltuit 3 milioane de euro din bugetul Primăriei Sector 3 pentru reclamă / Primăria refuză să spună ce televiziuni au primit bani
Clipurile video de pe net şi televiziuni în care Sectorul 3 Bucureşti îşi făcea reclamă au costat peste 3 milioane de euro, în 2019 şi 2020, potrivit unui răspuns al Primăriei Sectorului 3 la solicitarea G4media.ro .
Primăria Sectorului 3 a refuzat însă să spună ce televiziuni şi instituţii de presă au primit banii, invocând prevederi contractuale.
Vezi răspunsul Primăriei pentru G4media.ro aici
Astfel, în aprilie 2020, Consiliul local al Sectorului 3 a aprobat alocarea a 5 milioane de lei către compania primăriei, Smart City Invest S3 SRL, pentru „servicii de promovare instituţională”, sub brandul „Sectorul 3. Cei mai buni”, pentru popularizarea serviciilor online oferite de primărie în contextul pandemiei de COVID-19. Mai departe, firma primăriei a dat banii unor televiziuni, instituţii de presă scrisă sau panotaj pentru publicitate.
Vezi documentaţia de aprobare aici, mai puţin beneficiarii finali.
În aprilie 2019, Consiliul Local al Sectorului 3 a aprobat alocarea a 5,6 milioane de lei către o altă companie a primăriei, Investiţii Spaţii Verzi S3 SRL, pentru „servicii de realizare şi difuzare spoturi TV şi Radio, publicitate stradală, online, publicare advertoriale în presa tipărită şi studii de impact” pentru campaniile de informare şi conştientizare „Curăţenie în Sectorul 3” şi „Învăţământ dual în Sectorul 3”.
Din această sumă, aproape 2,3 milioane de lei s-au dus pentru „pachet difuzare spoturi TV”, peste 1 milion de lei pentru „pachet difuzare spoturi radio” şi peste 1 milion de lei pentru „pachet publicitate online şi advertoriale în presa online şi tipărită”.
Vezi un clip video aici:
În septembrie 2019, Consiliul local a probat alocarea altor aproape 6,5 milioane de lei către firma primăriei, Smart City Invest S3 SRL, pentru servicii de promovare în cadrul campaniilor „Curăţenie în Sectorul 3” şi „Învăţământ dual în Sectorul 3” sub brandul „Sectorul 3. Cei mai buni”.
Nu e primul caz în care primăriile refuză să spună căror instituţii de presă au dat bani pentru publicitate şi ce sume au acordat în parte. Primăria Capitalei condusă de Gabriela Firea a dat 10 milioane de euro pentru publicitate, iar Primăria Sectorului condusă de Daniel Tudorache a dat 300.000 de euro, prin Compania de Investiții și Dezvoltare în Sănătate și Domenii de Interes Public – Privat Sector 1, pentru publicitatea unui spital aflat în stadiul de machetă.