Doar pieţele externe ţin în viaţă fabricile industriaşilor români
Dacă înainte de Revoluţie toate mijloacele de transport erau de fabricaţie românească, de la autobuze la metrouri, tramvaie şi locomotive, în prezent abia se pot număra pe degetele de la o mână unităţile care mai produc astfel de vehicule, însă care nu reuşesc să îşi găsească clienţi pe piaţa locală.
Doar pieţele externe ţin în viaţă fabricile industriaşilor români (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)
„Cum să pună Metrorex criterii care să elimine din start producătorii locali, cum mai încurajăm atunci crearea de locuri de muncă şi dezvoltarea afacerilor locale? Închid tot şi gata dacă nu avem nicio susţinere! Deşi plătim taxe şi impozite suntem excluşi din cauza condiţiilor solicitate de la licitaţii“, spune Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, care a contestat această licitaţie.
Pentru ultima licitaţie lansată, Metrorex le cere companiilor care vor să devină furnizorul celor 51 de trenuri de metrou ca media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani să fie de 340 mil. euro. Doar cinci companii din România, dar din alt domeniu de activitate, îndeplinesc această cerinţă. Nicio companie din domeniul producţiei de material rulant nu îndeplineşte singură această condiţie. Contractul pe care vrea Metrorex să îl atribuie are o valoare de 440 mil. euro.
Citeşte mai multe despre mijloacele româneşti de transport pe www.zf.ro .
Sursa: mediafax.ro