Dispariția unui simbol vechi de peste un secol: National Geographic își concediază ultimii redactori din echipă
Miercuri, revista cu sediul la Washington, care a cercetat știința și natura timp de 135 de ani, a ajuns într-un moment dificil, când a concediat toți redactorii care mai făceau parte din echipa sa. De altfel, revista National Geographic s-a aflat pe un trend descendent neîncetat în ultima perioadă.
National Geographic dispare în formatul print
Concedierile – ultimele dintr-o serie ce au avut loc sub conducerea proprietarului Walt Disney Co. - implică în total aproximativ 19 redactori. Aceștia au fost anunțați în aprilie că aceste concedieri urmau să aibă loc. Articolelele vor fi de acum înainte contractate de liber-profesioniști sau puse cap la cap de editori. Concedierile au eliminat, de asemenea, micul departament audio al revistei.
Concedierile de miercuri au fost a doua serie în ultimele nouă luni și a patra de la o serie de schimbări de proprietari, începute în 2015. În septembrie, Disney a înlăturat șase editori de top într-o reorganizare extraordinară a operațiunilor editoriale ale revistei, arată MSN .
Documentare lucrate luni de zile
Angajații care pleacă au declarat miercuri că revista a redus contractele de fotografie care permiteau fotografilor să petreacă luni întregi pe teren pentru a produce imaginile emblematice ale publicației.
Printr-o nouă măsură de reducere a costurilor, exemplarele celebrei publicații tipărite cu margini galbene și luminoase nu vor mai fi vândute la chioșcurile de ziare din Statele Unite începând de anul viitor, a anunțat compania într-un comunicat intern luna trecută.
Scriitorul Craig Welch, de la National Geographic, a remarcat acest moment într-un tweet de miercuri: „Tocmai a sosit noul meu National Geographic, care include ultimul meu articol - al 16-lea și ultimul ca redactor senior. ... Am fost atât de norocos. Am ajuns să lucrez cu jurnaliști incredibili și să spun povești importante, globale. A fost o onoare.”
Planul de reorganziare, mai vechi
Traiectoria actuală a revistei a fost elaborată de ani de zile, pusă în practică în primul rând de declinul epocal al publicațiilor tipărite și de ascensiunea știrilor și informațiilor digitale. În lumea cu viteza luminii a mediilor digitale, National Geographic a rămas un produs aproape artizanal - o revistă lunară ale cărei fotografii, grafice și articole erau uneori rezultatul a luni de cercetare și reportaje.
La apogeul său de la sfârșitul anilor 1980, National Geographic a ajuns la 12 milioane de abonați în Statele Unite și la alte milioane peste hotare. Rămâne printre cele mai citite reviste din America, într-o perioadă în care revistele nu mai sunt foarte citite. La sfârșitul anului 2022, avea puțin sub 1,8 milioane de abonați, potrivit Alliance for Audited Media.
Locul de onoare al revistei a continuat să se diminueze printr-o serie de remanieri corporative care au început în 2015, când societatea a acceptat să formeze un parteneriat cu scop lucrativ cu 21st Century Fox, care a preluat controlul majoritar în schimbul a 725 de milioane de dolari. Parteneriatul a ajuns sub sigla Disney în 2019, ca parte a unei tranzacții masive de 71 de miliarde de dolari între Fox și Disney.
Sursa: adevarul.ro