Ministerul Muncii propune în ședința de guvern programată joi trei ordonanțe de urgență care prevăd eliminarea unor obstacole birocratice pentru IMM, dar și noi măsuri cu rolul de a susține angajații și companiile în perioada stării de alertă, au declarat pentru Economedia surse guvernamentale.

În plus, măsurile prevăd introducerea semnăturii electronice în relațiile dintre angajatori și angajați, precum și noi reglementări pentru facilitarea telemuncii.

Pentru a intra în vigoare, măsurile trebuie adoptate de guvern sub forma unor ordonanțe de urgență.

Iată cele mai importante măsuri ce vor fi propuse în ședința de guvern de ministrul Raluca Turcan:

– Pentru microîntreprinderile cu maxim 9 angajați (peste 445.000 în total), printr-o modificare a Codului Muncii, se elimină obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern. Specificarea atribuțiilor postului se va putea face verbal, iar evidența orelor de muncă se va face în condițiile stabilite cu angajatul prin acord scris.

– Pentru persoanele beneficiare ale indemnizației de șomaj care se angajează cu normă întreagă în termen de 6 luni de la data stabilirii dreptului la indemnizaţia de şomaj, se acordă o sumă lunară reprezentând 50% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj din momentul angajării până la sfârşitul perioadei pentru care erau îndreptăţite să primească indemnizaţia de şomaj (majorare de la 30% cât este acum).

Menținerea acordării ajutorului social pentru o perioadă de 6 luni de la data încadrării în muncă a unei persoane beneficiare de ajutor social apte de muncă, cu condiția încheierii unui raport de muncă pe o perioadă de cel puțin 12 luni.

Citește integral pe economedia.ro