Dieselgate: Noile reglementări vor scoate de pe șosele vehiculele diesel (comisarul european pentru industrie)
Am observat că motoarele diesel dispar de pe piață mai rapid decât se estima, a afirmat comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, în condițiile în care Parlamentul European a aprobat marți reglementări mai dure menite să prevină apariția unui scandal de genul manipulării emisiilor poluante de la Volkswagen, transmite Reuters.
După ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat un sistem software care maschează nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale — un scandal care a scos în evidență reglementările prea blânde din blocul comunitar — Comisia Europeană (CE) a propus revizuirea regulilor de autorizare și testare a noilor vehicule în regiune.
Majoritatea parlamentarilor a votat în favoarea proiectului de lege, care va întări supervizarea UE și va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro (31.923 de dolari) per vehicul.
În cele din urmă aceste reglementări vor scoate de pe șosele vehiculele diesel, a estimat marți Elzbieta Bienkowska.
Conform reglementărilor, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenția de testare, care va deveni astfel mai independentă. Statele UE vor trebui să finanțeze centre de testare a emisiilor poluante și ar putea taxa companiilor auto care vor folosi aceste servicii.
Autoritățile UE vor putea verifica vehiculele și vor putea acorda amenzi, în timp ce autoritățile naționale vor putea controla fiecare decizie.
Amenzile vor fi folosite pentru a compensa proprietarii de mașini și pentru a extinde protejarea mediului sau măsurile de supervizare a pieței.
Ultima formă a legii va fi finalizată în cadrul unor negocieri între parlamentarii UE, CE și statele membre.
După ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat un sistem software care maschează nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale, mai multe state europene au demarat propriile lor anchete. Acestea au scos în evidență emisii de azot de 15 ori mai mari decât limita admisă, precum și utilizarea pe scară largă a dispozitivelor care manipulează emisiile poluante. Utilizarea acestor dispozitive este ilegală, potrivit legislației europene, însă producătorii auto au invocat o portiță legală care le permite să le utilizeze atunci când consideră că sunt necesare pentru a proteja motorul autovehiculelor.
În dorința de a elimina această portiță legislativă, Comisia Europeană a publicat recent o serie de linii directoare cu privire la modul în care statele membre ar trebui să aplice aceste prevederi.
AGERPRES