Detaliile la care trebuie să fim atenți atunci când montăm anvelopele de iarnă, înaintea sezonului rece
Montarea anvelopelor de iarnă este un procedeu simplu, iar când tehnicianul dă dovadă de profesionalism, nu apar complicații sau pagube neprevăzute. La ce trebuie să fim atenți atunci când mergem să montăm anvelopele de iarnă la un service?
Detaliile la care trebuie să fim atenți atunci când montăm anvelopele de iarnă/FOTO: Pixabay
O mașină modernă este atât de complexă încât chiar și o schimbare neglijentă a roților poate deteriora unele piese sau întrerupe funcționarea unor sisteme importante.
În timpul aglomerației sezoniere, tehnicienii care montează anvelope sunt adesea grăbiți.
De exemplu, mulți montatori de anvelope cred că dacă șuruburile trebuie strânse foarte bine, uneori exagerat. Pentru fiecare model, producătorul furnizează propriul cuplu cu care trebuie strânse elementele de fixare ale roților. De fapt, puțini oameni respectă indicațiile, ceea ce este greșit, deoarece forța excesivă nu este doar un risc de rupere a filetului, dar și la funcționarea incorectă a mecanismului de frânare și uzura accelerată a acestuia.
Dacă tehnicianul este neglijent, poate zgâria lacul sau vopseaua de pe roata din aliaj, iar restaurarea acesteia poate fi costisitoare.
Ignorarea nuanțelor mici, dar importante: o supapă de cameră veche, o bobină nesigură, rugină sau murdărie pe suprafața de contact a discului, filete de montare a roții uzate. În timp, anvelopa va începe să piardă aer în zonele cu probleme, iar filetul slăbit se va rupe atunci este deșurubat.
Înainte de a vă lăsa roțile pe mâinile unui service pe care nu îl cunoașteți, uitați-vă mai atent la mediul din jurul acestuia.
Un loc cu praf, bălți și noroi, munți de anvelope vechi și coșuri pline de gunoaie sunt primele semne rele. De asemenea, dacă nu vedeți date despre service, cum ar fi unele recomandări, este mai bine să plecați. Unde vă veți plânge atunci când angajații vă vor scăpa mașina de pe cric?
Dacă tehnicianul nu echilibrează bine roțile, acest lucru afectează negativ precizia mașinii și, de asemenea, spune multe despre atitudinea personalului.
Sursa: adevarul.ro