Detalii șocante în cazul Titan. Carcasa submersibilului era făcută din fibră de carbon expirată
Noi amănunte ies la iveală în cazul submersibilului Titan. Se pare că OceanGate a utilizat pentru carcasa batiscafului fibră de carbon de la Boeing, care a fost achiziționată la un preț mai mic fiindcă nu se mai afla în termenul de valabilitate și nu mai putea fi utilizată la aeronave, conform unei dezvăluiri a unui jurnalist, relatează Business Insider.
Submersibilul Titan. Foto Profimedia (Arhivă)
De asemenea, jurnalistul a mai menționat și faptul că avea de gând să se îmbarce la bordul submersibilului. Dezvăluirea a fost realizată în cadrul unor articole scrise de redactorul-șef al Travel Weekley, Arnie Weissman, care a vorbit despre propriile experiențe cu compania care opera submersibilul.
În luna mai, Arnie Weissman ar fi trebuit să se afle la bordul submersibilului pentru a vedea epava Titanicului, însă expediția nu a mai avut loc din pricina condițiilor meteorologice nefavorabile.
În plus, Weissman a mai precizat că Stockton Rush i-ar fi transmis că „a obținut fibra de carbon folosită pentru fabricarea submersibilului cu o reducere mare de la Boeing, deoarece aceasta trecuse de termenul de valabilitate pentru a fi folosită la avioane".
Din ce își aduce aminte, el l-a întrebat pe Rush dacă acest lucru ar reprezenta o problemă, însă directorul executiv al OceanGate ar fi încercat să-l liniștească, spunându-i că termenele de valabilitate „au fost stabilite” mult prea devreme.
Compania care opera submersibilul Titan nu a dorit să comenteze declarațiile lui Weissmann. De asemenea, Boeing a refuzat la început să facă declarații, însă a transmis ulterior că firma nu „a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de material compozit către OceanGate sau CEO-ul său”.
Totodată, Insider nu a putat verifica în mod independent sursa fibrei de carbon a submersibilului.
Pe site-ul web al companiei OceanGate era menționat faptul că Titan a fost proiectat și construit „în colaborare” cu Boeing. Totuși, compania Boeing a susținut că nu a fost implicată în proiectarea batiscafului.
În aceeași ordine de idei, Rush a lăudat anterior avantajele legate de reducerea costurilor și a susținut într-o prezentare din anul 2021 că „fibra de carbon este de trei ori mai bună decât titanul din punct de vedere al rezistenței la flotabilitate".
Sursa: adevarul.ro