Deschiderea tunelului de cale ferată Bătuța, blocată de un deal. De câţi ani au fost începute lucrările
Deschiderea tunelului Bătuța este blocată de un deal, a transmis vineri Asociaţia Pro infrastructură. Potrivit sursei citate, în acest moment, nu se știe când vom putea folosi unul dintre cele mai importante obiective de pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614.
Tunelul Bătuţa se află pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614, Foto: Facebook API
„Deschiderea tunelului Bătuța este blocată de un deal! Nu se știe când vom putea folosi unul dintre cele mai importante obiective de pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614 aflat în curs de reabilitare.
După cum vedeți, tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic.
Le amintim responsabililor CFR Infrastructura că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze... 4 ani de la parafarea contractului”, precizează reprezentanţii API pe pagina de Facebook.
Conform acestora, în situaţia dată, şansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule.
„Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minim 300 de zile de muncă la acesta.”, a mai precizat Asociaţia.
În luna aprilie, API anunţa că „dealul aflat chiar «în gura» tunelului Bătuța spre est urmează a fi excavat de Astaldi (WeBuild).
„Am primit o estimare, jumătatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel încât consolidarea dealului să nu întârzie circulația prin noul tunel (așteptată în 2023). Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic este avansat”, se arată într-un material al Asociației Pro Infrastructura.
Asociația citată considera atunci că progresul proiectului era unul bun, în ansamblu.
Potrivit datelor transmise de Capital.ro în 2020, acest tunel este situat pe malul stâng al râului Mureș, are o lungime de 603 (de) metri, dintre care 586 de metri de tunel natural. Galeria prezintă două portaluri – la Simeria (10 metri) și Curtici (7 metri, tunel artificial) – și face parte din coridorul european pan IV – Rin – Dunăre”.
Tunelul Bătuţa va adăposti o linie de cale ferată dublă.
Sursa: adevarul.ro