
Defecțiunile pentru care mașina poate fi respinsă la ITP: Anunțul transmis de RAR
Inspecția Tehnică Periodică (ITP) nu ar trebui să fie momentul în care descoperiți dacă autovehiculul funcționează corespunzător, ci doar o confirmare oficială a acestui fapt, transmite Registrul Auto Român (RAR). Proprietarul unei mașini are obligația legală de a o menține în stare optimă de funcționare între două vizite la ITP.
Pentru a evita surprizele neplăcute, RAR prezintă câteva neconformități pe care șoferii le pot verifica singuri, fără a avea nevoie de echipamente speciale sau cunoștințe tehnice avansate:
- nefuncționarea anumitor componente ale instalației electrice de iluminare și semnalizare;
- nefuncționarea claxonului;
- fumul vizibil;
- uzura anvelopelor peste limitele permise;
- nefuncționarea ștergătoarelor;
- pierderile semnificative și repetate de lichide: ulei, lichid de frână, lichid de răcire etc;
- uzura accentuată a plăcuțelor și discurilor de frână;
- funcționarea defectuoasă a DPF;
- existența unor martori aprinși în bord;
- apariția vibrațiilor în volan la viteze mai mari;
- scăderea eficienței sistemelor de frânare și direcție;
- fisurile apărute în parbriz, oglinzi laterale etc;
- nefuncționarea frânei de mână;
- starea generală a caroseriei, degradarea unor elemente de caroserie;
- scurgerea de lichid din amortizoare.
Constatarea unor astfel de probleme nu este suficientă pentru a circula în siguranță. Defecțiunile trebuie remediate înainte de efectuarea ITP .
În plus, dacă între două inspecții tehnice ați schimbat motorul, ați montat o instalație GPL sau ați modificat culoarea vehiculului, este necesar să efectuați o vizită la RAR pentru a înregistra schimbările în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), transmite RAR printr-o postare pe rețelele de socializare.
Sursa: adevarul.ro