Decret - stare de urgenţă/ Fonduri Europene: Dezbateri publice şi depunere de documente online
Pe durata stării de urgenţă, autorităţile competente în domeniul eliberării acordurilor, avizelor sau certificatelor pentru proiectele cu finanţare din fonduri europene au obligaţia de a organiza dezbaterile publice prevăzute de lege pentru a obţine respectivele documente în mediul online, cu participarea corespunzătoare a tuturor părţilor interesate, arată decretul prezidenţial semnat marţi.
Preşedintele Klaus Iohannis a prelungit starea de urgenţă cu o lună.
Potrivit decretului, în ceea ce priveşte procesul de solicitare de fonduri europene, procesele-verbale ale consultărilor publice se încheie şi se semnează de către părţi în format electronic şi constituie înscrisuri oficiale conform legii.
Pentru perioada stării de urgenţă, autorităţile de management şi organismele intermediare emit instrucţiuni specifice în relaţia cu beneficiarii, astfel încât implementarea contractelor de finanţare să se deruleze în acord cu prevederile legale şi cu măsurile stabilite pentru reducerea riscului răspândirii virusului COVID-19.
De asemenea, precizează decretul, Guvernul stabileşte, în termen de cel mult 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentului decret, cadrul general şi modalităţile de reorganizare, restructurare sau reprogramare a activităţilor care fac obiectul finanţării din fonduri europene.
Pe durata stării de urgenţă, la solicitarea justificată a beneficiarilor, autorităţile de management şi organismele intermediare aprobă reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităţilor care fac obiectul finanţării din fonduri europene fără a aduce atingere indicatorilor de rezultat ai proiectelor sau obiectivelor specifice ale acestora, după caz, şi fără ca prelungirea contractelor de finanţare să depăşească data de 31 decembrie 2023.
Autorităţile competente în domeniul eliberării acordurilor/avizelor/certificatelor pentru proiectele cu finanţare din fonduri europene au obligaţia de a organiza depunerea documentaţiilor necesare obţinerii acestora în format electronic.
Aceeaşi obligaţie revine autorităţilor competente şi pentru solicitarea de clarificări sau eliberarea acordurilor/avizelor/ certificatelor. Acestea, eliberate în format electronic prin utilizarea semnăturii electronice, sunt considerate înscrisuri autentice în condiţiile prevăzute de lege. AGERPRES