Decizie CNA: Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie

Decizie CNA: Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie

Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie, potrivit unei decizii adoptate marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

"Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00", prevede decizia privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, care a fost postată pe site-ul CNA.

În decizia CNA se menţionează că posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să facă cunoscut public acest lucru prin presă şi/sau prin programele lor şi să comunice CNA printr-o adresă implicarea lor în campania electorală până cel mai târziu în ziua de 8 aprilie.

Conform deciziei CNA, competitorii electorali au la dispoziţie intervalul 9 - 15 aprilie pentru a se adresa în scris posturilor private de radio şi de televiziune care şi-au anunţat intenţia de realizare şi difuzare a emisiunilor electorale, solicitând şi timpii de antenă pe care intenţionează să îi utilizeze.

După 16 aprilie, data rămânerii definitive a candidaturilor, şi până pe 24 aprilie, posturile private de radio şi de televiziune, în funcţie de solicitările primite, vor stabili în grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor de promovare electorală şi a celor de dezbatere electorală, precum şi tarifele unice pe unitatea de timp şi/sau pe emisiune pe care intenţionează să le practice. Tarifele unice vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu reprezentanţii tuturor competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice, relevă sursa citată.

"Timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali, potrivit dispoziţiilor art. 7, trebuie să respecte ponderea stabilită prin dispoziţiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după cum urmează: a) 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au membri în Parlamentul European şi care participă la alegeri, precum şi alianţelor politice sau electorale dintre acestea; b) 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum şi candidaţilor independenţi", stipulează decizia.

Radiodifuzorii publici şi privaţi pot acorda acces competitorilor electorali numai prin emisiuni de promovare electorală, de dezbatere electorală şi spoturi electorale.

Accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio şi de televiziune, precum şi la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio şi de televiziune este gratuit, potrivit deciziei CNA.

În cadrul emisiunilor informative pot fi difuzate ştiri privind activităţile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului.

Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală, de dezbatere electorală şi a spoturilor electorale.

"În perioada dintre intrarea în vigoare a prezentei decizii şi începerea campaniei electorale, radiodifuzorii nu vor difuza emisiuni cu caracter de promovare electorală şi spoturi cu mesaj electoral, astfel cum acestea sunt definite la art. 7, şi nici spoturi publicitare comerciale sau alte producţii audiovizuale care transmit ori induc mesaje electorale", stipulează decizia CNA.

Nerespectarea prevederilor acestei decizii se sancţionează potrivit dispoziţiilor Legii nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, conform unor prevederi din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, relevă sursa citată.

Conform site-ului CNA, această decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”