De la New York la Londra în 90 de minute. NASA bifează o nouă etapă în planurile pentru avioane supersonice revoluționare

De la New York la Londra în 90 de minute. NASA bifează o nouă etapă în planurile pentru avioane supersonice revoluționare

NASA a atins o nouă etapă importantă în planurile sale de a dezvolta avioane supersonice care ar putea transporta pasageri de la Londra la New York în mai puțin de o oră și jumătate.

 X-59 în zbor, un proiect dezvoltat de NASA și Lockheed Martin FOTO: NASA/Lockheed Martin

X-59 în zbor, un proiect dezvoltat de NASA și Lockheed Martin FOTO: NASA/Lockheed Martin

Agenția a anunțat că Boeing și Northrop Grumman au primit contracte pentru a dezvolta foi de parcurs pentru a face din "călătoriile Mach 2+ o realitate".

Companiile, împreună cu alți parteneri din industrie, vor dezvolta concepte pentru avioane care ar putea atinge o viteză de până la 6.500 km pe oră - sau până la Mach 4, scrie businessinsider.com .

Prin comparație, avioanele din zilele noastre se deplasează până la aproximativ 965 de km pe oră, conform NASA. Concorde, un avion cu reacție supersonică care a fost scos din uz, avea o viteză maximă de croazieră de aproximativ 2.156 de km pe oră, adică puțin peste Mach 2.

NASA a stabilit că există o piață de pasageri pentru zboruri supersonice pe aproximativ 50 de rute de zboruri comerciale existente.

Proiectele vor fi "cu adevărat importante" pentru strategia NASA privind călătoriile avansate de mare viteză, a declarat Mary Jo Long-Davis, manager al Proiectului de Tehnologie Hipersonică al NASA.

Pentru ca zborul supersonic să devină o realitate, trebuie să devină mai silențios

Vestea vine în momentul în care NASA începe testarea propriului avion supersonic.

X-59 al NASA, dezvoltat împreună cu Lockheed Martin, a fost proiectat pentru a depăși bariera sunetului, reducând în același timp bubuitura sonică puternică la un "zgomot sonic", a declarat agenția într-o declarație luna trecută.

Acesta este un experiment important, deoarece zborul supersonic nemilitar deasupra pământului este interzis de peste 50 de ani în SUA prin reglementări federale.

Interdicția, implementată în 1973, a fost "puternic influențată" de sondajele publice care arătau că oamenii erau adesea speriați de sunetul puternic și speriați că le-ar putea deteriora proprietatea, conform NASA.

Un boom sonic poate produce un zgomot de aproximativ 110 decibeli, cam la fel ca o explozie sau un tunet, potrivit NASA.

Cu X-59, NASA dorește să stabilească noi standarde de zgomot pentru industriile de zbor supersonic, reducând "bubuiturile sonice enervante la ceva mult mai liniștit'', a declarat John Wolter, cercetător principal în cadrul testului de tunel aerodinamic al bubuiturii sonice de la X-59.

NASA a precizat că X-59 a fost mutat de pe șantierul de construcție și este supus acum unor teste la sol pentru a se asigura că este sigur pentru zbor. Agenția își propune să zboare cu X-59 deasupra unor comunități selectate în 2025 pentru a vedea dacă acestea consideră zgomotul acceptabil.

"Suntem cu siguranță pregătiți să scriem un nou capitol în istoria zborului supersonic, făcând călătoria cu avionul deasupra pământului de două ori mai rapidă, dar într-un mod sigur, durabil și mult mai silențios decât până acum", a declarat Peter Coen, managerul de integrare a misiunii NASA pentru Quesst, o misiune menită să reducă zgomotul zborului supersonic, într-o declarație din aprilie.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri