De ce este periculos sa schimbi doar două cauciucuri la mașină înainte de venirea iernii

De ce este periculos sa schimbi doar două cauciucuri la mașină înainte de venirea iernii

În goana după a face economii, schimbarea de cauciucuri poate fi costisitoare, provocând daune serioase sistemului de transmisie a mașinii.

Schimbarea cauciucurilor de iarnă FOTO: Pixabay

Schimbarea cauciucurilor de iarnă FOTO: Pixabay

Nu puțini sunt proprietarii de vehicule care, în căutarea economiei, decid să schimbe doar 2 din cele 4 anvelope ale mașinii lor, de obicei anvelopele din față, pentru a avea un control mai bun. Deși pare tentantă din punct de vedere al costurilor, această mișcare poate avea consecințe grave și costisitoare, mai ales dacă vehiculul este cu tracțiune integrală.

Pe scurt, într-o mașină putem găsi în principal două tipuri de tracțiune integrală: permanentă, în care cuplul motor este distribuit permanent către cele două punți și de aici către roți, și selectivă, în care în condiții de calm puterea merge doar către o singură punte din motive de economie de combustibil, iar atunci când este necesar trimite puterea necesară celeilalte, scrie carandmotor.gr.

Problema constă în diferențialul central, care este responsabil pentru distribuirea puterii motorului între cele două axe ale unui vehicul cu tracțiune integrală. Atunci când se schimbă doar două anvelope, se creează o diferență în diametrul roților între cele două axe. Această diferență aparent mică poate cauza probleme semnificative.

Anvelopele noi au un diametru puțin mai mare decât anvelopele uzate, astfel încât roțile de pe o axă se rotesc la o viteză diferită de cea a roților de pe cealaltă axă. Diferențialul, proiectat să funcționeze cu o rotație uniformă, detectează această diferență ca alunecare și încearcă să o compenseze. Acest efort constant și involuntar îi solicită componentele interne, ducând în cele din urmă la defectare.

Înlocuirea unui diferențial deteriorat nu este o afacere ieftină. În funcție de modelul mașinii și de amploarea daunelor, costul reparației poate ajunge la patru cifre, fără a lua în calcul înlocuirea tuturor celor patru anvelope.

Experții recomandă proprietarilor de vehicule cu tracțiune integrală să înlocuiască întotdeauna toate cele patru anvelope în același timp, chiar dacă două dintre ele par să mai aibă viață. În plus, recomandă rotirea anvelopelor între punți după câțiva kilometri pentru a asigura o uzură uniformă și a evita stresul excesiv asupra diferențialului central.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Un articol care chiar merită citit...

2 Voi ați citit povestea asta?

3 „Rusia trebuie să simtă că va pierde”

4 Eșec de proporții pentru ruși, după ce racheta nucleară Satan II, „care nu poate fi interceptată”, a explodat în siloz, făcând un crater vizibil din s…

5 Risc mai mare de cancer pentru adulții cu vârste cuprinse între 40 și 60 de ani. Cum se pot feri