De ce circulam, din nou, cu restricții spre munte și spre mare

De ce circulam, din nou, cu restricții spre munte și spre mare

În plin sezon estival, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în curs o serie de lucrări de reabilitare a DN1 și A2, adică pe axele folosite de români când pleacă în concediu la munte sau la mare.

FOTO CNAIR/Facebook

FOTO CNAIR/Facebook

Reprezentanții companiei de stat susțin că reparațiile erau obligatoriu de realizat deoarece se putea pune în pericol chiar și siguranța circulației.

În primul rând este vorba de lucrările pentru așternerea unui covor asfaltic pe DN1, între Timișul de Sus (zona Cotul Donului) și intrarea în municipiul Brașov. „De marţi (ieri - n.red.) încep lucrările pregătitoare (frezarea stratului de uzură) pentru așternerea unui covor asfaltic pe DN1, între Timișul de Sus (zona Cotul Donului) și intrarea în municipiul Brașov. Preconizăm că lucrările (frezare și așternere) vor dura aproximativ o lună și vor necesita închiderea traficului pe o bandă în zona intervenției”, au comunicat reprezentanţii DRDP Braşov. Drumarii mai spun că pe segmentul Predeal-Braşov se va circula dirijat, astfel, pentru evitarea ambuteiajelor DRDP Braşov recomandă ca pe perioada lucrărilor să se evite zona și să se folosescă traseele alternative, DN73A și DN1A.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că lucrările de pe DN1 erau obligatoriu de realizat deoarece drumul era atât de stricat și risca să ajungă impracticabil fără o intervenție urgentă. „Am avut vreme urâtă, cu multe ploi și nu s-a putut lucra. Acum avem o fereastră cu vreme mai bună și putem freza și turna un nou covor asfaltic în condiții optime”, a declarat Alin Șerbănescu.

Podul Fetești stătea să cadă

O altă zonă care vine cu restricții de circulație pentru cei care merg în concedii, cea de pe Autostrada Soarelui, pe Podul Fetești, se va rezolva chiar mai repede, „cel mai probabil vineri”, după așternerea covoarelor asfaltice și trasarea marcajelor. Aici lucrările de reparații capitale la pod nu s-au terminat în mai-iunie cum se estima, ci au fost prelungite din cauza problemelor neprevăzute pe Calea II. Este vorba de erori de execuție din etapa de construire 1986-1987. Drept urmare, prelungirea restricțiilor de la Fetești a dus la formarea unor cozi uriașe pe A2 spre și dinspre litoral, la podul peste Brațul Borcea șoferii fiind deviați pe o singură bandă. Alin Șerbănescu spune că în acest caz nu exista alternativă la continuarea lucrărilor chiar și în sezonul estival. „Când s-a decopertat partea de pod pe relația Constanța-București s-a observat că, practic, lipseau bucăți din placa podului. Betonul turnat în anii ’80 nu a fost bine izolat și în timp s-a măcinat efectiv. Am primit chiar și semnale de la marinari că atunci când trec cu barjele pe sub pod le cad mici bucăți de beton în cap. Cert este că dacă nu realizam aceste reparații capitale în doi ani sau chiar mai repede puteam avea o tragedie acolo în urma unei prăbușiri”, a precizat Alin Șerbănescu.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”