Dan Şova, la Adevărul Live: „Instituţional, stăm mai bine decât Germania la căi ferate“
Pe de altă parte, colosul german Deutsche Bahn este o companie listată la bursă, având venituri anuale de 39 de miliarde de euro şi un profit net de 2,7 miliarde de euro. Nu acelaşi lucru se poate spune despre companiile feroviare ale statului, acestea primind toate subvenţii de la buget.
El a precizat că este un susţinător al privatizării CFR Marfă şi CFR Călători deoarece statul nu colectează dividende de la acestea, din cauză că sunt pe pierdere, ba chiar mai şi primesc subvenţii de la stat.
Pe de altă parte, Şova a mai precizat că Marea Britanie a privatizat căile ferate şi a ajuns ca statul să le răscumpere după 15 ani, după ce au intrat în faliment. În privinţa CFR Infrastructură, ministrul a afirmat că aceasta nu se poate privatiza, deoarece administrează domeniul public, care este inalienabil. Soluţia ar fi, astfel, doar un management performant.
Sursa: adevarul.ro